Преди няколко месеца всяка новина за инвестиции би била безинтересна: тогава компаниите се надпреварваха коя от тях ще направи правилната стъпка към по-иновативно бъдеще. Сега ситуацията е по-различна - технологичният сектор е обхванат от масови съкращения, като в най-добрия случай е спряно наемането на нови служители.
Така че, когато Apple обяви, че отделя 450 милиона долара за поддръжка на сателитната комуникация за спешни случаи на територията на САЩ, имаше много изненадани. За други обаче причината е повече от ясна - това е доста горещ сегмент, към който интерес проявява и Starlink на SpaceX. Освен това най-новите устройства на Apple поддържат сателитна свързаност за спешни случаи в партньорство с Globalstar и компанията потвърди днес, че услугата ще използва честота, обхват на мобилната сателитна услуга (MSS). Към нея беше проявен интерес и от страна на SpaceX, като по-рано тази година компанията подаде молба за разрешение от FCC да използва честотната лента от 2 GНz за нов вид услуга.
Съобщението на Apple, което е едно от най-големите в индустрията, е част от огромните ангажименти на компанията за 430 милиарда долара за подкрепа на производството в САЩ. Тези ангажименти бяха обявени през 2020 г. и се очаква да бъдат изпълнени в продължение на пет години. Те ще включват компанията да си партнира основно с Globalstar, за да се подобри сателитната инфраструктура чрез наземните станции, отговарящи за прехвърлянето на данни към бекенд сървъри, както и самите сателити, свързващи се със смартфони.
Основната характеристика на второто поколение сателити на Globalstar е, че те използват много по-ниската околоземна орбита (LEO), като това намалява времето, необходимо на сигнала за пътуване до и обратно от Земята, и в крайна сметка подобрява качеството на предлаганото покритие.
Строгият контрол на Apple върху инфраструктурата за проектиране и изграждане също осигурява на компанията предимство на този фронт, тъй като тя може просто да избере да стартира поддръжка за нови услуги, вместо да чака други компании.
Спешната сателитна поддръжка на iPhone 14 няма да се поддържа просто от съществуващата инфраструктура на Globalstar. Вместо това Apple инсталира свои собствени антени на наземните станции на сателитната компания. Те ще предават данни на службите за спешна помощ и могат да се използват и от потребители на iPhone за предаване на тяхното местоположение чрез приложението Find My iPhone дори от зони, които са извън клетъчното покритие. Освен това те могат също да комуникират с доставчици на услуги при спешни случаи, които са преминали обучение от Apple, в случай че местните служби не могат да получават текстови съобщения.
Снимка: Unsplash
Виж още: Само iPhone 15 Pro ще поддържа високоскоростен трансфер на данни през USB-C