Doom е една от легендарните FPS (екшън от първо лице) игри, а вече е и инструмент за интериорен дизайн. Конструкторите от DIRRT (Doing It Right This Time) използват енджина на Doom за плановете на болнични стени и офис пространства.

Специалното при този енджин е, че той генерира триизмерни пространства от двуизмерни планове. Името на софтуерът, изграден от Doom, е ICE. В него инженери и архитекти могат да проектират стая и въведат нужните параметри за всички прилежащи пространства – електро инсталация, водопровод, дограма. След това от тези планове се изграждат целите стени – без несъответствия, защото всичко е проектирано заедно. Вместо различни хора да работят по всеки аспект и по различно време, всичко се прави наведнъж, от машина.

След като панелите от стената са готови, камион ги кара до сградата и се поставят в алуминиева рамка. Целия просец на производство, доставка и инсталация отнема до 3 седмици. Интериорният дизайн на цялата сграда на Levi Strauss е отнел 11 дни с ICE технологията – на друг екип това би отнело около 3 месеца.

 

 

Друго уникално приложение на технологията, построена от 90-арската игра, е в сгради като болниците. В тях периодично се налага преконфигурация на целите стаи – операционни, интензивни отделения, лаборатории и други. Към момента тези решения се взимат 10 години преди реалното им въвеждане – със софтуера на DIRRT те могат да се взимат 2 седмици преди реконструкцията и да струват в пъти по-малко.

Следващите проекти на компанията са ефективно приложение на технологията им за жилищни помещения и интеграция на Oculus Rift.

Вижте още: Архитектурата на Северна Корея: смесица от алтернативни вселени