Те добавят нововъведения, които не само оказват влияние върху ежедневието на милиони хора, но генерират и солидни доходи. Ето Топ 10 на най-иновативните компании в света, според вестник Класа.

1 Google

"Концепцията ни за света е за информацията като естествен ресурс. Той трябва да бъде изкопавай като от мина, подреден и разпределен между всички. Информацията е необходимост като въздуха или водата." Тази идея стои в основата на това, което на пръв поглед изглежда отчайващо: "да се направи интерактивна карта на света", "да се разработят евтини източници на чиста енергия" и още много приложения, които Google се опитва да осъществи.

2 Apple
Въпреки огромните предизвикателства и трудности, с които трябва да се справи компанията, тя е една от тези с най-впечатляваща история. Нейните нови продукти iPhone, iPod Touch u Leopard OS са основната причина за ръста на приходите й. Новата епоха за компанията започва с началото на XXI век. Специалистите предричат по-екологичен компютър Apple и това заслужава похвала и допълнителни точки за стил.

3 Facebook
През 2007 г. огромна социална мрежа изненадва света с нововъведенията си, като същевременно предлага допълнителни възможности за реклама. Facebook продължава да струва 15 милиарда долара благодарение на инвестицията на Microsoft от 240 милиона долара.

4 GE
Концерни като GE или Hitachi също не се нуждаят от особено представяне. Те избират един от разнообразните си продукти, усъвършенстват го и го превръщат в хит, като например самолетния двигател CF34, хибридния екологичен локомотив и много други.

5 Ideo
Независимо дала става въпрос за кампания срешу наднорменото тегло или за подкрепяне на проекта за чиста вода на някой фонд за развитие, компанията не бяга от предизвикателствата. Нейният управител Тим Браун споделя, че "обществените въпроси са все по важни за бизнеса". Компанията прави дизайна на джета Eclipse 500 Very Light Jet. Друг ход, който й донася голяма слава, е кампанията "Задръжте рестото" за Bank of America.

6 Nike
Обувките на Nike са по-популярни в Индия, Китай и Близкия изток, отколкото в САЩ. Можете да очаквате изключителни спортни обувки от Nike, но последните попадения на компанията са в областта на социалните интернет мрежи и онлайн продажбите. Nike успява да промени представите за електронно пространство, продажби и изживяване.

7 Nokia
В миналото тази финландска компания произвеждаше гуми и дървени продукти. Понастоящем тя държи 37% от световния пазар на мобилни телефони. Този дял е повече от 2 пъти по-голям от непосредствените й конкуренти и продължава да расте. Усъвършенстването на дизайна и пазарното проучване и ярките цветове се оказват ключ към успеха в Индия, Китай и Близкия изток. Следващата цел на компанията е да се разрасне на американския пазар, където има по-малко от 10%.

8 Ali Baba
Когато Ali Baba за първи път предлага акциите си на пазара, събира сума от 1,5 милиарда долара. Основната причина за това е, че 42 милиона дребни и средни предприятия в Китай се опитват да използват възможностите на електронната търговия. Едно от удобствата на Ali Baba е, че улеснява връзката между компаниите и дистрибуторите. Китайската версия има вече почти 20 милиона потребители.

9 Amazon
Без да вдига много шум около себе си, Amazon увеличава повече от 3 пъти приходите си от 2002 г. насам, достигайки 13 милиарда долара. Ключът към този успех е, че компанията дава възможност на своите клиенти да пазаруват не само от нея, а и от външни продавачи. Amazon успява да усъвършенства търсенето измежду продуктите си, продават се музикални файлове, дават се филми под наем в ерата на страха от интелектуалното пиратство.

10 Nintendo
След като Sony и Microsoft отбелязват внушителни победи в полето на видеоигрите, Nintendo се нуждае от нов план. Компанията е по-малка от своите съперници и отстъпва крачка назад. Тя избира да се съсредоточи не върху качеството на технологиите, а върху удоволствието от играта. Появява се системата Wii, която спечелва не само момчетата и момичетата, а и родителите им. Тази находка надминава PlayStation 3 и Хbох 360, а продажбите на компанията нарастват повече от два пъти през последната година. Творческият подход се оказва печеливш.

Тагове: