Музикалните продажби в световен мащаб са намалели с около 7% през изминалата година въпреки огромния ръст на дигиталните продажби, който не успя да компенсира спада на пазара на CD-та, казва Джон Кенеди, изпълнителен директор на Международната федерация на звукозаписната индустрия.

Приходите от продажба на музика по интернет, мобилни телефони или под други дигитални форми, са се покачили с 25% миналата годината до 3,7млрд. долара, сочат данни на федерацията, цитирани от International Herald Tribune. Делът на дигиталните продажби от общите е бил 20% спрямо 15% за предходната година.

Забавянето в продажбите на CD-тa в САЩ, изострено от сътресенията в икономиката и мащабно пиратство, се е проявило в най-голяма степен през четвъртото тримесечие, когато традиционно индустрията отчита най-силни продажби. Междувременно ръстът в даунлоудваната музика от онлайн магазина на Apple - iTunes, се е забавил.

Това от своя страна стимулира музикалната индустрия да разработи нови бизнес модели, свързани с дигиталната музика. Някои от тях имитират начина, по който потребителите предпочитат да се сдобиват с музика т. е. безплатно. Много от тези услуги започват да прохождат в Европа, където музикалните компании срещат значителни трудности в убеждаването на пиратите да се откажат от навиците си.

Продължаваме да измисляме нови начини за правене на бизнес, казва Кенеди. Разнообразието от бизнес модели дава на всеки нещо, което му върши работа, и е нещо, което върши работа и за нас.

Чрез съдействието на Nokia водещи звукозаписни компании предлагат неограничено безплатно даунлоудване на музика във Великобритания. От компанията планират да разпространят тази услуга и на други пазари следващата година. Няколко доставчици на широколентов интернет в Европа, един от които датската TDC, предлагат милиони песни, които техните клиенти могат да слушат неограничено.

Индустрията е преминала на план Б, казва Марк Мълиган, анализатор от Forrester Research. Звукозаписните компании са осъзнали, че единственият начин да се борят с предлагането на безплатна музика е с предлагане на безплатна музика.

Водещите музикални компании - Universal Music Group, Sony Music Entertainment, Warner Music Group и EMI - също търсят други начини за генерирането на печалба от музика. Един от тях е сключване на споразумение за лиценз със социалната мрежа MySpace, която реализира приходи от реклама. Приходи за музикалните компании носи и лицензирането на тяхната музика в YouTube, пише Инвестор.бг.

Тагове: