Днес YouTube обяви голяма промяна в Content ID системата, която е насочена към облекчаване на създателите на съдържание, когато те имат спорове за авторски права.
Как работи Content ID? Собствениците на авторски права могат да използват система, наречена Content ID, за лесно идентифициране и управление на съдържанието си в YouTube.
Качените на сайта видеоклипове се проверяват спрямо база от данни с файлове, изпратени до Google от собствениците на съдържание. Собствениците на авторски права решават какво да се случва, когато съдържанието на видеоклип в YouTube съответства на произведение, което те притежават. Когато това се случи, видеоклипът получава искане по Content ID.
Нека да си представим следната ситуация. Вие качвате видеоклип в YouTube и някои части от аудиото или видеото се оказват притежание на дадена компания или човек. Ако монетизацията на видеоклиповете ви е включена, тя незабавно ще се изключи и ще остане изключена, докато спорът не бъде решен. Ако вашето видео набере няколкостотин хиляди гледания, докато спорът е в ход, вие няма да получите пари за това, дори ако спорът бъде решен във ваша полза.
Но днес YouTube промени тази политика. Вместо да блокира осигуряването на приходи (монетизацията), YouTube ще я остави включена. Парите, които са спечелени по време на спора, ще се събират в отделна „междинна“ сметка и когато той бъде решен, те ще се преведат на победителя.
Това е справедливо решение на YouTube към двете страни (създателите на съдържание и притежателите на авторски права), защото в крайна сметка едната страна ще спечели това, което й се полага.
Прочетете и това: Търсенето на снимки в Google Photos от Android устройства стана още по-лесно