Пазарът на таблети бе доста скромен през 2019 г. Според анализаторите от IDC продажбите на таблети са паднали с 1.5 процента спрямо година по-рано, като някои марки са пострадали повече. Единствените светли моменти са за Apple и Amazon, чийто пазарен дял съответно се е увеличил на 34.6 и 9 процента в резултат на силните продажби. Дори водещи имена като Samsung, Huawei и Lenovo отчитат спад в продажбите и дела си.

От своя страна Apple бе особено агресивен в ъпдейтването на таблетите си през 2019 г., като по-евтините модели бяха особено успешни – 10.2-инчовият iPad съставя цели 65 процента от таблетните продажби на Apple. Въпреки че се бори със спад на продажбите в САЩ, Amazon пък отчете повишено търсене на своите Fire таблети заради намаленията по време на Черния петък.

При техните конкуренти проблемите са най-различни. Samsung ce представи добре с флагмана Galaxy Tab S6, но това не беше достатъчно, за да компенсира останалия спад. Huawei и Lenovo имат най-добри резултати в Азия, но не се представят добре в другите региони. Решението на САЩ за санкции срещу Huawei също не помага.     

Свиващият се пазар на таблети поставя повечето от тези компании в трудна позиция най-вече защото няма ясни отговори. Аpple и Amazon засега държат фронта, но техните конкуренти със сигурност ще търсят своята печеливша стратегия.         

Виж още: Първият смарт часовник на Oppo е комбинация между идеите на Apple и Samsung

Тагове: