Тази седмица Google представи финансов доклад с печалбите си за Q4 (четвъртото тримесечие) на 2014 г. и това изглежда е най-силното финансово тримесечие на компанията от известно време насам. Като цяло приходите за тримесечието са в размер на 18.1 милиарда щатски долара в сравнение с 16.86 млрд. долара година по-рано. Нетните приходи от 4.76 милиарда щатски долара са с 40 на сто по-високи от 2013 г., когато компанията е имала 3.38 млрд. долара.
Въпреки факта, че и двата вида приходи са с положителен знак спрямо 2013 година, това не беше достатъчно, за да се покрият очакванията на брокерите на Wall Street. Анализаторите прогнозираха ръст до 18.46 млрд. долара за приходите и цена на акция от 7.11 долара, но Google се „провали“ и на двата фронта. В края на Q4 на 2014 година акциите на компанията се търгуваха за 6.88 щатски долара за брой.
Както обикновено рекламната дейност на Google има най-голямо влияние върху формирането на приходната част - 89 процента от общите й приходи идват от реклами. Що се отнася до другите дейности на компанията, главният финансов директор на Google Патрик Пишет отбелязва, че другите приходи нарастват до 2 милиарда щатски долара за тримесечието, цитирайки силния растеж в Google Play Store.
Приходите от YouTube също бележат значително увеличение - над 100 процента на годишна база, като гледаемостта във видео услугата се е увеличила с 50 на сто на годишна база. И тъй като Google търси други начини за подобряване на своя мобилен рекламен бизнес, YouTube може да бъде най-добрият шанс на компанията да изкара пред очите на потребителите своите реклами.
Пишет също отдели време за разясняване на стратегия на Google за бизнесите извън основните си дейности като търсачката и рекламния бизнес. Когато проектите не работят добре, като Glass например, компанията е готова да ги сложи на пауза, да ги преосмисли или да ги спре напълно. Вече знаехме, че Google е готова значително да преосмисли идеята за Glass, но да чуем това от главния финансов директор значи, че Google също смята проекта за провал.
Google не е имунизирана срещу големите промени в обменните курсове през тримесечието - нещо, което се отрази на приходите на Apple, Microsoft, Facebook и др. По-силният долар направи продуктите по-скъпи в някои части на света, което предизвика и промени в цените. От своя страна от Google заявиха, че тези промени са намалили приходите й с около 541 милиона щатски долара.
Трябва да отбележим и факта, че нетните приходи на Google през Q4 на 2014 г. бяха стимулирани от продажбата на Motorola на Lenovo - сделка, която бе затворена през октомври. Това е довело до повишаване на приходите на компанията със 740 милиона щатски долара.
Прочетете още: Google потвърди недостига на Nexus 6