Много се говори за това, че генеративният изкуствен интелект (GenAI) ще отнеме работата на хората и че всички сме обречени. Според IDC до 2027 г. GenAI всъщност ще поеме около 30% от по-скучните задачи в маркетинга, като например оптимизация за търсачки (SEO), оптимизация на съдържанието и уебсайтовете, анализ на данните за клиентите, сегментиране, оценка на потенциалните клиенти и хиперперперсонализация.

Според проучване на главните маркетинг директори от Азия и Тихоокеанския регион (без Япония) 37.8% от тях вече са започнали да прилагат GenAI миналата година. През следващите 12 месеца 51% са посочили, че основната им бизнес цел е да подобрят качеството на маркетинга на съдържание, което може да доведе до по-широко използване на ИИ.

IDC изложи следните прогнози за това как ИИ ще повлияе на маркетинга през следващите около четири години:

Динамична организация на процесите: До 2028 г. A2000 ще използва данни и изкуствен интелект, за да автоматизира 30% от действията в пътуването на купувача в маркетинга и продажбите, преминавайки към засичане, динамично предоставяне на "приключението", което купувачът избира.

GenAI измества маркетинга: До 2027 г. GenAI ще поеме 30% от ежедневните задачи на традиционния маркетинг, като SEO, оптимизация на съдържанието и уебсайтовете, анализ на данните за клиентите, сегментиране, lead scoring и хиперперперсонализация.

Двупосочно превземане на маркетинга от изкуствен интелект: Опитвайки се да намалят поглъщането на съдържание, до 2026 г. повече от 50% от потребителите ще използват ИИ чрез мобилни устройства, за да откриват, оценяват и купуват повечето от продуктите и услугите, които искат.

Конверсационният маркетинг навлиза в употреба: До 2026 г. широко разпространеният изкуствен интелект за нагласи и намерения ще накара 50% от фирмите от А500 да провеждат всички маркетингови пътувания като двупосочни разговори в реално време, което ще подобри конверсията на потенциални клиенти в покупки с 40%.

Това, че ИИ ще се използва все повече в маркетинга, не означава, че няма да има роля за хората. Лаваня Джиндал, анализатор на IDC, заяви, че маркетолозите ще разширят своите умения, за да включат разказване на истории, анализ на данни и междуфункционално сътрудничество между ИТ, продажби и операции.

Снимка: Unsplash

Виж още: NASA надзърна в сблъсъка, който ще доведе до гибелта на нашата галактика