За тези, които са станали свидетели на огромния ръст на интереса към феномена GLP-1 през тази година, със сигурност няма да е изненада, че този нов клас лекарства вече е титан сред по-традиционните методи за отслабване, поне що се отнася до търсенията в Google.

Хормонът глюкагон-подобен пептид-1 (GLP-1) играе важна роля в регулирането на глада, като стимулира освобождаването на инсулин в панкреаса, блокира безполезното освобождаване на глюкагон след хранене, за да предотврати навлизането на излишната глюкоза в кръвта, и забавя изпразването на стомаха, за да намали общия прием на храна. Едновременно с това GLP-1 рецепторите потискат мозъчния отговор на стреса и механизма за възнаграждение/подсилване, за да увеличат усещането за ситост.

Novo Nordisk продава своите GLP-1 инжекции Semaglutide под етикетите Ozempic и Wegovy. От друга страна, Eli Lilly and Company продава своя коктейл Tirzepatide GLP-1 под етикетите Mounjaro и Zepbound. Structure Therapeutics също се издигна в центъра на вниманието наскоро, тъй като нейният перорално прилаган коктейл от GLP-1 лекарства - истински свещен граал в областта на отслабването - показа обещаващи резултати в предварителните проучвания.

Така стигаме до същността на въпроса. Според анализ на GarageGymReviews търсенията в Google за GLP-1 лекарства за отслабване като Ozempic са надхвърлили търсенията за традиционните методи за отслабване, включително тези, включващи диета, хранене и упражнения, с 13.7 пъти от първото тримесечие на 2022 г. насам. Всъщност заявките за търсене на по-традиционните методи за отслабване са намалели с 26% спрямо преобладаващото ниво на интерес през първото тримесечие на 2022 г.

Някои експерти смятат, че клиентите на фитнес залите скоро ще могат да получат достъп до GLP-1 лекарствата в рамките на фитнес програмата на съответната фитнес зала, за да повишат цялостната ефективност на тези предложения. Разбира се, фитнес индустрията остава разделена по отношение на тази възможност, като някои определят подобен достъп като некачествено решение на многоизмерния проблем със затлъстяването.

Morgan Stanley изчислява, че около 11% от домакинствата в САЩ - което съответства на около 5% от общото население - понастоящем имат поне един член, който приема седмично GLP-1 лекарства, а други 17% от домакинствата са отворени за възможността член на семейството да приеме тази фармацевтична интервенция.

Capital Group наскоро изчисли, че общият адресируем пазар (ОАП) на тези GLP-1 лекарства е доста над 2 милиарда души. Това подкрепя прогнозата, че до 2030 г. годишните продажби на тези лекарства ще достигнат нивото от 100 млрд. долара.

Снимка: Unsplash

Виж още: Америка може би е открита от хората 10 000 години по-рано, отколкото се смяташе досега

Тагове: