Прекарайте произволно време в интернет и някой някъде ще изгради рекламен профил за вас – дори телефонът ви го прави. Google отдавна ви позволява да нулирате рекламния идентификатор на Android, но миналата година започна да позволява на тези, разполагащи с устройства, опериращи под Android 12, да го изтрият изцяло. Скоро това няма да е ексклузив единствено за най-новата версия на популярната операционна система. През април тази година Google ще направи същата опция достъпна за всички телефони чрез актуализация на услугите на Google Play.

Промяната ще е налична под раздела за Google в системните настройки. Подменюто „Реклами“ включва опцията за нулиране на вашия идентификационен номер или изтриването му изцяло, което просто го заменя с низ от нули. По този начин всеки, който насочва реклами с помощта на инструментите на Google, вече няма да ви вижда като уникален човек, който обича чорапи до глезена, керамични фигури и ориенталска кухня (или каквото и друго да ви харесва). Разбира се, това ще направи рекламите, които виждате на устройството си, по-малко адекватни. Приложенията, които се нуждаят от уникален идентификатор за нещо различно от реклама, все още могат да го правят с идентификатора на набора от приложения.

Заедно с разширената опция за изтриване Google променя начина, по който приложенията трябва да декларират разрешения. За съжаление промяната на разрешението се отнася само за Android 12 и по-нови версии, но същността е, че приложенията трябва да изброяват разрешението com.google.android.gms.permission.AD_ID. Това няма да бъде разрешено в приложения, предназначени за деца. Все още не е обявена точна дата за това, вероятно ще се въведе постепенно в течение на седмици. Налагането на разрешения за приложения, подходящи за деца, започва на 1 април.

Снимка: Pikrepo

Виж още: Neuralink е провалът на Илон Мъск, за който той не иска да разберете