Apple може да е най-голямата компания в света с пазарна капитализация от почти 3 трилиона долара, но според последните доклади изглежда, че заетите във веригата магазини на дребно едва ли печелят от целия този успех. В резултат на това служители в няколко магазина на Apple в САЩ тайно работят за синдикализиране въз основа на проблеми, свързани с тяхното заплащане.

Според източници, говорили пред The Washington Post, проблемът е станал причина служители на най-малко два американски магазина на Apple да получат подкрепа от националните синдикати по пътя си и да подадат документи до Националния съвет по трудови отношения. Нещо повече, за други шест места се предполага, че са на по-малко напреднали етапи в процеса на синдикализиране.

Почасовите ставки на Apple са в съответствие с това, което другите търговци на дребно плащат в същите региони, но проблемът идва от факта, че повечето от тези други компании не печелят почти толкова, колкото технологичният гигант. Нарастващата инфлация и цените на жилищата в цялата страна също оказват влияние върху решенията за профсъюзи и много от работниците смятат, че почасовите им заплати не са в крак с реалността. Подкрепящите идеята за профсъюзи служители разговаряха с медиите в условия на анонимност, тъй като все още не искаха да разкрият самоличността си, за да не се сблъскат с евентуално отмъщение от страна на работодателя си. За да избегнат подслушването от мениджърите на магазини и да гарантират, че остават анонимни, споменатите служители също са използвали криптирани чатове и дори телефони с Android.

Apple има повече от 270 локации само в Съединените щати и наема над 65 000 работници на дребно. Компанията е известна както с лоялните си клиенти, така и със служителите си и отбелязва удивителен растеж през последните години. Тя генерира приходи от над 365 милиарда долара за дванадесетте месеца до 30 септември 2021 г. – увеличение от 33% спрямо предходната година. Компанията наистина заяви, че планира да увеличи заплащането на служителите на дребно с между 2% и 10% "в зависимост от местоположението на магазина и ролята" според Bloomberg и ще удвои броя на болничните дни, предлагани както на пълен работен ден, така и на непълен за служителите заедно с увеличения на разпределените ваканции и платен родителски отпуск до шест седмици.

Съобщава се, че борбата на служителите на дребно за синдикализиране е вдъхновена от скорошни победи в няколко магазина на Starbucks в САЩ, които започнаха в магазин в Бъфало, щата Ню Йорк, и оттогава се разпространиха в близо 100 магазина в цялата страна.

Снимка: Unsplash

Виж още: Facebook е загубил 500 милиарда долара, за да се превърне в Meta

 

Тагове: