Google се нуждае от вашите кликвания.
Когато стане въпрос за търсене на информация в мрежата, Google.com е отправната точка за милиони потребители. Оказва се обаче, че повече от половината от търсенията през Google не водят до нито едно кликване след това.
Към юни 2019 г. точно 50.3 процента от търсенията през Google получават цифром и словом нула кликвания. Освен това търсенията с т.нар. органични кликвания към сайтове извън мрежата на Google сега съставляват само 45 процента от целия трафик.
Това показват данните на маркетинговата компания Jumpshot, която е анализирала цели 40 милиона търсения през настолни и мобилни браузъри в САЩ. Негативната тенденция към никакви кликвания постепенно расте от 2016 г. насам. Това не е съвсем изненадващо, като се има предвид, че Google премества фокуса си върху друг тип услуги и платформи - но компаниите, които губят трафик, едва ли са доволни от това.
Все пак в тези цифри не влизат търсения, проведени от iOS устройства и гласови търсения от умни домашни колонки.
Новината идва в труден за Google момент: компанията се готви за ново съдебно дело в ЕС, като този път ищците са 23 фирми за набиране на персонал, които обвиняват гиганта, че поставя своите собствени обяви за работа по-високо в търсачката от тези на конкуренцията. Google вече беше глобена 2.4 милиарда евро за това, че незаконно промотира собствените си онлайн услуги за пазаруване, и 4.3 милиарда за това, че ограничава използването на Android.
Виж още: Samsung удря спирачки на LCD телевизорите. Насочва се към OLED