Google стяга все повече юмруците си срещу досадните реклами, а следващият план за почистване на мрежата включва разбиване на най-натрапчивите от тях, които нарушават сърфирането ви.
Chrome е известен с дъвченето на доста RAM, което забавя производителността, но това не е единствената причина страниците да се зареждат бавно. Понякога претоварването от рекламите може да причини проблем, така че Google има основателна причина да удари тези нарушители.
Те включват реклами, които са над 31 секунди, възпроизвеждащи се преди видеоклипове, и не могат да бъдат пропуснати, реклами, които се показват по средата на видеоклипа, и изображения или текстови реклами, които са разположени върху самия клип и или заемат над 30% от него. Ако това ви звучи малко лицемерно предвид състоянието на рекламите в YouTube, не се притеснявайте. Google казва, че ще преглежда обстойно сайта, за да се увери, че не нарушава собствените си правила. Компанията също така ще хвърли критично око върху собствените си рекламни платформи (AdSense и DoubleClick).
Виж още: Samsung официално представи гъвкавия Galaxy Fold в България
Ако блокирането се окаже успешно, Google може да избере да сподели функцията с новоиздадения Edge на Microsoft, който сега използва същия двигател като Chrome. Microsoft вече е споделил част от технологията си с Google, за да подобри Chrome, и е вероятно още някои техни идеи да влязат в употреба.