Южна Корея превключва на по-висока скорост по отношение подготовката на пътнически безпилотни летателни апарати. В рамките на следващото десетилетие планове им включват стартиране на услугата "въздушно такси" до 2026 г. и провеждането на операции за автономна градска въздушна мобилност (UAM).
Министерството на инфраструктурата и транспорта на Южна Корея заяви, че се надява да организира разпространението на въздушни търговски таксиметрови услуги до края на 2025 г. и ще стартира тестване на автоматизирани полети през 2030 г., тъй като се стреми да намери все повече алтернативи на задръстванията по пътищата в цялата страна. След поредица от безпилотни изпитания в градски условия министерството се надява да разреши напълно автономна експлоатация на въздушните таксита до 2035 г.
Подобно на няколко развити страни по света, Южна Корея осъзнава бързата скорост, с която услугите за въздушна мобилност напредват, и някои компании вече са стартирали производството на готови за експлоатация превозни средства още преди правителствата на други държави да са изказали становища относно този тип съоръжения. В резултат на това Сеул се присъединява към други световни столици, които желаят да регулират процесите на сертифициране и прилагането на разпоредби много преди производителите да представят своите летателни апарати за продажба.
Като част от това министерството ще наблюдава изграждането на първите летателни площадки в страната, като първоначално ще се фокусира върху основните транспортни възли. Очаква се една от първите писти да свърже Сеул с летищата Gimpo и Incheon извън столицата. Планира се длъжностните лица да установят въздушни коридори за съоръжения с обсег на летене между 90 до 180 метра.
Следващия месец министерството ще проведе повторни тестови полети след първите, извършени в Сеул преди около година. Един от тях беше с излитащото и кацащо вертикално електрическо превозно средство EHang 216. Тогава беше осъществен полет от седем минути, а товарът се състоеше от чували с ориз. Повторните пробни полети ще бъдат извършени между летище Gimpo и центъра на Сеул, както и от летище Incheon и столицата.
Забързване на темпото за подготовката на въздушни таксита и други услуги на UAM също отговаря на големия проблем със задръстванията, който тормози жителите на някои южнокорейски градове. Смята се например, че дронове, които отвеждат пътници до градски дестинации, ще съкратят с около 60% времето за пътуване в сравнение с наземния транспорт.
Корейският институт за аерокосмически изследвания Hanwha Systems, Korea Aerospace Industries и подразделението UAM на Hyundai Motor работят за разработването на инфраструктура за въздушни таксиметрови услуги. Властите изчисляват, че глобалната пазарна стойност на услугите на UAM ще достигне 616 милиарда долара до 2040 г., като делът на Южна Корея от това е фиксиран на около 1 милиард долара.
Снимка: Pikrepo
Виж още: Няколко мрачни аспекта на изкуствения интелект, които вещаят опасности