Venus Aerospace завърши първия изпитателен полет на безпилотен дрон, оборудван с неговия "ротационен детонационен ракетен двигател" (RDRE), който го ускори до скорост малко под тази на звука. Компанията иска един ден да създаде свръхбързи търговски самолети, използващи този нов тип двигател.

По време на тестовия полет, компанията издигна безпилотния самолет, който е дълъг 2.4 м и тежи 136 кг, на височина 3658 м със самолет Aero L-29 Delfín, преди да бъде разгънат и да бъде активиран RDRE, се казва в изявление на представители на компанията.

Дронът прелетя 16 км със скорост 0.9 Мах - над 1200 километра в час, - използвайки 80% от наличната тяга на RDRE. Успешният полет доказа жизнеспособността на RDRE и свързаните с него бордови летателни системи. Три седмици по-рано Venus Aerospace демонстрира жизнеспособността на своята технология RDRE с дълготрайно тестово изгаряне - по време на което инженерите показаха, че техният двигател работи през цялото времетраене на този тестов полет.

Вместо да използва непрекъснато горене, както повечето ракетни двигатели, RDRE работи чрез детонационна вълна, която се върти непрекъснато около пръстеновидна камера. Горивото, водороден пероксид, се впръсква в пръстена и повтарящите се детонации стават самоподдържащи се след първоначалното запалване. По време на тестовия полет на RDRE пръстенът е с диаметър приблизително 25.4 cм и създава тяга от 544 кг.

Технологията RDRE е с 15% по-ефективна от конвенционалните ракетни двигатели, заявиха представители на Venus Aerospace в изявление. В резултат на това машина, задвижвана от RDRE, теоретично би могла да измине по-голямо разстояние със същото количество гориво, както конвенционалните двигатели, които изгарят гориво при постоянно налягане. Според някои теории такъв летящ обект би могъл да бъде с 25% по-ефективен от сегашните технологии.

Успешният изпитателен полет увеличава шансовете за търговски жизнеспособни свръхзвукови полети. Една от дългосрочните цели на Venus Aerospace е да разработи търговски свръхзвуков самолет, който да може да се движи със скорост над 11 000 км/ч.

За сравнение самолетът "Конкорд" може да лети със скорост малко над Mach 2 (2500 км/ч), докато предстоящият прототип Lockheed SR-72 се очаква да лети със скорост над Mach 6 (приблизително 7400 км/ч). В този контекст превозно средство, летящо със скорост 9 Мах, може да измине разстоянието от Лондон до Сан Франциско за един час.

Точно както "Конкорд" е бил шумен при излитане, така и постоянните детонации на RDRE двигателите ще направят всеки самолет, оборудван с тях, невероятно шумен. И за разлика от конвенционалните реактивни двигатели, които предлагат много по-плавни ускорения, бързите, повтарящи се цикли на ускорение от непрекъснатите детонации могат да доведат до повишено напрежение и умора на двигателите и свързаните с тях носещи конструкции.

Тъй като RDRE технологията може да има военни приложения, Venus Aerospace си сътрудничи и с Агенцията за перспективни изследователски проекти в областта на отбраната (DARPA). Засега Venus планира по-нататъшни тестови полети с помощта на дронове. Един от тестовите полети, които инженерите обмислят, включва монтиране на настоящия RDRE на по-голям дрон, способен да постигне хиперзвуков полет - пет пъти по-бърз от скоростта на звука (приблизително 6200 км/ч).

Снимка: Unsplash

Виж още: В Китай роботи вече произвеждат клонирани прасета и животът няма смисъл