Аерокосмическите инженери в Lockheed Martin са създали дизайн на свръхзвуков реактивен самолет N+2, който ще може да лети с до 80 души от Ню Йорк до Лос Анджелис за 2.5 часа. Той разполага с нов вид система за задвижване. По-конкретно, той има конфигурация с един двигател отгоре и два под всяко крило, за да се постигне свръхзвуковата скорост.
Според Майкъл Буонанано от NASA, програмен мениджър на N+2, космическите инженери търсят нови техники за потискане на нивото на шума от двигателите.
Но N+2 не е единственият пътнически самолет, който се разработва в момента и който ще разполага с такива нововъведения и скорост. Базираната в Невада (САЩ) компания, наречена Aerion, работи по AS2 - бизнес самолет, който може да лети 1958км/ч. Очаква се той да дебютира през 2019 г., с възможност да превозва около 12 пътници. Той трябва да струва около 110 милиона щатски долара. С него полетът от Ню Йорк до Лондон ще отнема само 4 часа.
И не на последно място, базираният в Бостън Spike Aerospace работи по подобен бизнес самолет, който също ще може да се движи с около 2000км/ч.
Всички тези свръхзвукови самолети се изправят пред една основна пречка - шума, който се получава при преминаване на звуковата бариера. Това е причината, свръхзвуковите самолети да са предимно ограничени до преминаването над вода и да са забранени в континенталните части на САЩ и други държави.
Други компании като Boeing работят над проблема с шума при свръхзвуковите скорости. NASA дори казват, че са в състояние да постигнат сериозен напредък до 2022г., а това е особено добра новина за Lockheed. Те наскоро тестваха безпилотен самолет - HTV-2 – който достига над 20 900 км/ч, което ще позволи да пътуваме между Ню Йорк и Лос Анджелис за около 12 минути.
Вярвате ли в бъдещето на свръхзвуковите граждански полети?
Прочетете още: Десетте най-странни летателни машини