През 2019 г. Tesla е продала 367 500 коли, което е нов рекорд за компанията. Макар това да е в долната граница на предвижданията, които Tesla направи в началото на миналата година, компанията на Илон Мъск все пак е продала за една година повече коли, отколкото през предните две, взети заедно. Основна заслуга за това има популярността на достъпния Model 3.    

Като цяло 2019 г. е силна за Tesla. Компанията разкри два нови прототипа – съответно компактния SUV Model Y и ръбатия Cybertruck. Освен това Tesla най-накрая отвори завода си в Китай, благодарение на който ще избегне транспортните разходи и вносните тарифи, правейки колите директно в страната.    

В същото време изминалата година донесе и някои сътресения за Tesla. Компанията я започна със 702 милиона долара загуби за първото тримесечие, както и с по-слаби продажби на Model 3. През първата половина на годината акциите на Tesla падаха стабилно, достигайки 170 долара на бройка – най-ниската стойност от три години насам. След това обаче компанията се оттласна нагоре и финишира с цена над 400 долара на акция, което е тяхната най-висока стойност досега.   

Новата година ще бъде важна за Tesla, като от ключово значение е представянето в Китай, който е най-големият пазар на е-коли в света.

Виж още: Nanica Smitch е Nintendo Switch клонинг, който не искате да подарите за Коледа (ВИДЕО)

Тагове: