Billboard обяви, че YouTube стриймванията ще бъдат смятани за класацията на най-слушаните албуми Billboard 200 от следващата година. Видео стриймингът от други платформи като Apple, Spotify, Tidal и Vevo също ще бъде включван. Според Billboard промяната ще позволи на жанрове като кънтри и латино музиката да получат по-голяма представителност. По традиция чартовете на Billboard са основен барометър за успех в музикалния бизнес.
От 2013 г. насам видео стриймингът вече се брои за някои класации на Billboard, но никога не е бил включван в чартовете за албуми. През годините Billboard бавно ъпдейтва своята класация за албуми, преминавайки от изцяло базирана на продажби такава към мултиметрична. Тя вече включва аудио стрийминг от Spotify, Google Play и дори Xbox Music. От известно време Billboard се чудеше дали видео стриймингът трябва да се брои към тази класация, но досега се придържаше само към аудиото.
Докато класацията на Billboard за песни обхваща както официални клипове, така и създадено от потребители видео като видео хореография и др., Billboard 200 ще брои само официалното видео съдържание, качено от или от името на носителите на авторски права. За да осигури обективност на класацията и да се пребори с опити за манипулации като прекалено стриймване от един IP адрес, Billboard ще работи с Nielsen Music.
Виж още: Мобилните приложения, които дадоха облика на отиващото си десетилетие