Никой не се е замислял какво ще се случи с Facebook - ние прегърнахме социалната мрежа и трябва да признаем, че тя се задържа доста дълго в ежедневието ни. Но няма как да не признаем, че тази афера между платформата и потребителите няма как да продължи вечно, а и през всички тези години се натрупа доста горчив опит. Скандали, спад на доверие, промени и като цяло лоши вибрации явно оказват своята подривна дейност и изглежда Facebook започва да бъде малко по малко изоставян от иначе верните си поддръжници.


Ребрандирана като Meta (според някои малко позакъсняло), компанията, под чието крило се намират Facebook, Instagram, WhatsApp и Oculus, публикува отчета си за печалбите за четвъртото тримесечие на 2021 г. Заедно с всички цифри една на пръв поглед незабележима дребна промяна привлече вниманието на мнозина: ежедневно активните потребители във Facebook са спаднали от 1.93 милиарда на 1.929 милиарда. Разбира се, това е смехотворна разлика, а и учителите ни по математика биха просто ги посъветвали да закръглят стойностите. Но според CNBC това е първият подобен спад и освен това е сигнал, че прогнозираните 1.95 милиарда не бяха достигнати. Или накратко: Facebook сгрешиха в предположенията си. Интересно е да се отбележи, че спадът се дължи предимно на категорията “Останал свят”, в който са включени районите на Латинска Америка и Африка. Разбира се, може да има безброй различни причини защо този специфичен спад в потребителите се е случи. Но според анализаторите най-голямо влияние са оказали наличието на висок процент дезинформация, измами, както и че платформата не контролира вредните публикации, защото просто ги намира за популярни. И въпреки че този спад е рекорден само и единствено защото е първият такъв, то изглежда, че следващият тримесечен отчет на Facebook ще бъде очакван със затаен дъх.

Снимки: Shutterstock

Виж още: Мечтата на Зукърбърг за криптовалута потъна окончателно

 

Още от Social