Facebook влага значителни ресурси и милиарди долара във виртуалната реалност, но има доста ясна линия между това, което се случва в основното Facebook приложение, и това, което се случва при Oculus Rift и Gear VR.

Днес Facebook стартира първото си специализирано приложение за виртуална реалност, наречено Facebook 360. То ще служи като център за 360-градусово видео и фото съдържание, публикувано в сайта. Facebook се похвали, че вече има повече от един милион 360-градусови видеоклипа, публикувани в сайта, заедно с над 25 милиона снимки от този популярен вид. Facebook 360 ще бъде достъпно само за Gear VR на Samsung. Потребителите могат да изтеглят приложението от Oculus Store.

В момента Facebook 360 ще включва четири основни "канала". В раздела Explore потребителите ще имат „птичи поглед“ на 360-градусово съдържание от различни медийни компании и творци. В същото време разделът Following ще позволи да виждате съдържанието, което се публикува от приятелите ви. Saved ще ви даде възможност да гледате 360-градусово съдържание, което може да се види в интернет. Timeline ви позволява да съберете собствените си снимки и клипове от този нов тип на едно място.

Приложението ще позволи на потребителите да публикуват реакции към съдържанието, а също така да запазват и споделят 360-градусови снимки и видеоклипове.

Facebook продължава да работи по своя пакет от социални VR функции и е ясно, че компанията има план да потопи своите близо 2 милиарда потребители във виртуалния свят. Готови ли сте за това?