Изненадата този път идва от страна на Google , които съобщиха, че ще спрат да таргетират рекламите, базирани на данните от индивидуалното сърфиране в мрежата. Според Дейвид Темкин, директор на отдел Продуктов мениджмънт към Google's Ads Privacy and Trust “рекламодателите не трябва да проследяват отделни потребители в мрежата, за да получат предимствата на ефективността на дигиталната реклама”. Темкин подчертава, че с цел запазване на поверителността на потребителите технологичният гигант планира да използва API като например Federated Learning of Cohorts API (FloC), който по-скоро разчита на групи потребители със сходни интереси.
Решението на Google е определено голяма изненада, имайки предвид огромните приходи, които генерират именно от таргетираните реклами. Но явно и те са на мнение, че бъдещето е различно, очакванията на потребителите за неприкосновеност на личния живот все повече нарастват и имайки предвид бързоразвиващите се регулаторни ограничения, инвестициите в прекалено противоречиви практики просто не си заслужават.
Снимки: shutterstock
Виж още: Google спира да таргетира рекламите