Netflix може да претендира, че е медиен крал на света, като за първи път компанията отчете повече приходи от стрийминг извън САЩ, отколкото у дома. Все пак компанията за стрийминг обяви по-нисък от очаквания общ абонаментен ръст в своя доклад за второто тримесечие в понеделник, пропускайки своята прогноза с повече от един милион членове.
Уолстрийт реагира веднага и акциите на Netflix паднаха с 14 процента до 345 долара.
Крайъгълен камък за амбициите на Netflix като глобален лидер, приходите подчертават подобни промени в каталога с филмите, достъпни за гледане по целия свят. Имайки предвид, че повече от парите на гиганта идват от чужбина, голямата част от оригиналното съдържание на Netflix обслужват определени държави и региони. Netflix например пусна Sacred Games, първата си оригинална поредица от Индия, в азиатската страна по-рано този месец.
Netflix успява да прехвърли своите локално ориентирани сериали и отвъд традиционните граници. Например бразилският трилър 3%, испанската поредица La Casa de Papel (рекламирана на английски език като Money Heist) и германската научнофантастична мистерия Dark са имали глобална привлекателност. Netflix дори инвестира в системи за субтитриране и дублиране, за да направи своите международни продукции достъпни за най-широката аудитория извън родния език на всяко заглавие.
В писмо до акционерите в понеделник Netflix заяви, че The Rain, датски оригинален трилър, е една от "най-големите неанглийски оригинални продукции по целия свят". Компанията не предостави конкретни цифри за зрителите.
"Това служи като друг пример, че нашите международни оригинални продукции могат да бъдат важни за определени държави и региони и също така да се представят добре извън техните вътрешни пазари", заявиха от компанията.
Всичко това идва в момент, когато Netflix изпреварва традиционните медийни титани. През последното тримесечие Netflix изпревари Disney като най-ценната медийна компания в света по пазарна стойност. Миналата седмица Netflix победи HBO за общия брой номинации за Emmy, като сложи край на 17-годишната серия от водещата кабелна мрежа.
В бъдеще Netflix очаква да добави 4.35 милиона членове в чужбина и 650 000 в САЩ през текущото тримесечие.