Netflix вдига абонаментните цени с между 13 и 18 процента – най-високият скок, откакто компанията започва да стриймва видео повече от десетилетие. Повишението влиза в сила веднага за нови абонати, а за съществуващите ще бъде въведено постепенно в следващите три месеца. Решението идва два дни преди Netflix да обяви актуалните си финансови резултати и в момент, в който акциите на компанията са в подем, след като се повишиха с 40 процента от 2018 г. до сега.
Инвеститорите реагираха положително и акциите скочиха с почти 7 процента.
Повишението на цените е четвърто за Netflix и първо от 2017 г. насам. Най-евтиният Basic план вече ще струва не 8, а 9 долара. Най-популярната опция HD Standard става от 11 на 13 долара, докато 4К Premium абонаментът вече ще струва не 14, а 16 долара.
Към момента Netflix има 137 милиона абонати в световен мащаб, а наскоро филмът Bird Box със Сандра Бълок и Том Холандър се превърна в най-гледаната оригинална продукция на компанията.
Повишението на цените е част от агресивната стратегия на Netflix да харчи много за съдържание, след като през миналата година за това бяха дадени над 12 милиарда долара.
Ходът идва в период, в който опциите за стрийминг продължават да се увеличават. NBCUniversal заяви с вчерашна дата, че навлиза в битката, макар и с акцент върху безплатното стрийминг излъчване с реклами. Disney и WarnerMedia подготвят големи абонаментни платформи за края на тази година. Apple също се очаква да се присъедини към битката, но до този момент е запазила плановете си свръхсекретни.
СНИМКА: Quote Catalog