Amazon традиционно се занимава с покупки и продуциране на филми, разчитайки на независими филмови студиа за разпространяване на филмите си в кината. Следващата голяма премиера обаче ще приближи гиганта до превръщането му в мащабно киностудио.

Според Variety Amazon Studios ще се заеме с дистрибуцията на новия филм на Уди Алън, който ще излезе през декември. В резултат на това компанията ще има пълен контрол върху начина, по който се разпространява филмът - от маркетинг до прожекции на филмови фестивали и до по-широкото му разпространение по кината.

Този ход идва в началото на изключително успешна за продуцентската компания година, през която нейни филми грабнаха три награди "Оскар" през февруари. Най-големият победител на Amazon Studios тогава Manchester by the sea отбеляза 62 милиона приходи. Предвид тези внушителни цифри не е чудно, че Amazon иска да разпространява филмите си самостоятелно. По този начин тя може да контролира точно колко харчи за маркетинга на филм, в колко киносалона (ако има такива) да бъде показан и най-важното – да задържи по-голямата част от печалбите.

Самостоятелното разпространение отличава Amazon от съперника му Netflix. Последната е на нож с киносалоните (и по-голямата част от филмова индустрия) заради ограничаване продукцията си до стрийминг услуги. В същото време Amazon допълнително се вкоренява в конвенционалната студийна система, като се занимава със собствено разпространение. Разбира се, тези филми също ще могат да бъдат гледани и на Amazon Prime Video.

Тагове: