Spotify тества промяна, която вече предизвиква спорове в социалните мрежи. Компанията съобщава, че провежда тест, който ще постави текстовете на песни в приложението зад платената стена на абонамента за Spotify Premium.
В началото текстовете на песни в приложението на Spotify бяха достъпни за всеки, който използва приложението, независимо дали е абониран за Spotify Premium или не. Като част от този тест обаче сега на потребителите се съобщава чрез изскачащо съобщение, че за тази функция е нужно нещо повече: "Наслаждавайте се на текстове на песни в Spotify Premium".
В изявление за The Verge Си Джей Стенли от Spotify уточнява:
"В Spotify рутинно провеждаме редица тестове, някои от които в крайна сметка проправят пътя към по-широкото ни потребителско изживяване, а други служат само за важно обучение", казва Си Джей Стенли, съпредседател на глобалните комуникации на Spotify. "В момента нямаме никакви други новини, които да споделим."
Фактът, че Spotify се опитва да увеличи броя на платените абонаменти, не би трябвало да е изненада. В последния си отчет за приходите компанията разкри, че през второто тримесечие на годината загубите ѝ са се увеличили повече от два пъти до около 333 милиона долара.
Заедно с това обаче платформата се опитва да задържи и потребителите, които вече са свикнали да заплащат за абонамент. Според The Wall Street Journal за част от тях пилотно ще бъде пусната програма за аудиокниги. Тя ще се изразява в до 20 часа слушане (приблизително две аудиокниги) на месец, а заглавията ще са на някои от най-големите американски издателства.
Spotify за първи път започна да предлага аудиокниги миналата година, след като придоби платформата за аудиокниги Findaway. Основната разлика е, че досега тя използваше модела "заплащане за сваляне". Въпреки това, както отбелязва WSJ, потребителите трябваше да купуват аудиокниги чрез уеб браузър в опит да заобиколят 30-процентната комисиона на Apple за покупки в приложенията. Вместо това пилотната програма ще позволи на потребителите да изтеглят книги директно в приложението.
Твърди се, че програмата ще се разпространи първо в англоезичните страни в ограничен мащаб, а списъкът с налични заглавия се очаква да бъде "широк". Не е толкова ясно как Spotify възнамерява да компенсира издателите, въпреки че в доклада на WSJ се отбелязва, че те може да получават заплащане въз основа на това колко време прекарват в слушане на книги.
Както и при подкастите, навлизането на Spotify в областта на аудиокнигите има за цел да помогне за разширяване на услугите отвъд стрийминга на музика, като същевременно осигури повече източници на приходи. В този случай това е очевидно предизвикателство към услугата Audible на Amazon, която държи пазара на аудиокниги. Към 2022 г. Audible държи 63.4% от пазара на аудиокниги с продажби за около 1.8 млрд. долара.
Снимки: Unsplash