Компанията за уеб услуги Yahoo беше най-имитираната марка във фишинг атаките през последните три месеца на 2022 г. Това е според последния отчет за бранд фишинг на компанията за киберсигурност Check Point, който подчертава марките, които участниците в заплахата имитират най-много, за да примамят хората да разкрият личните си данни.

В доклада се казва, че 20% от опитите за фишинг на марката имитират Yahoo. Съобщава се, че това е резултат от фишинг кампании, при които киберпрестъпниците изпращат имейли, съдържащи темата „Награда на Yahoo“ и изпращачи като „Промоция на награда“, „Център за награди“, „Печелене на информация“ или „Печелене на награда“.

Съдържанието на имейла информира получателите, че са спечелили стотици хиляди долари с любезното съдействие на Yahoo. За да могат да претендират за това обаче, те трябва да изпратят своята лична информация и банкови данни - очевидна хитрост за кражба на чувствителни данни на жертвата. Имейлът дори стига дотам, че казва на получателите да не споделят с останалите за спечелването на наградата поради правни проблеми.

DHL е втората най-имитирана марка в доклада на Check Point с 16%, докато Microsoft държи третото място с 11%. Други марки, които попаднаха в списъка, включват Google, LinkedIn, WeTransfer, Netflix, FedEx, HSBC и WhatsApp.

И накрая, проучването установи, че IT браншът е индустрията, която най-вероятно е имитирана от измамниците през последните месеци на 2022 г., следвана от доставките на поръчки и социалните мрежи.

За да се предпазите от фишинг атаки, винаги бъдете внимателни, когато отваряте връзки или изтегляте прикачени файлове от нежелани имейли, тъй като те могат да съдържат зловреден софтуер. Освен това си създайте навик да проверявате URL адреса на сайта, в който се намирате. Например, ако URL адресът не започва с yahoo.com, вероятно се касае за измамник. И накрая, активирайте двуфакторно удостоверяване, ако е налично, за да сте сигурни, че участниците в заплахата няма да могат да проникнат в акаунта ви, дори ако случайно им дадете вашето потребителско име и парола.

Снимка: Unsplash

Виж още: Ако сте ползвали PayPal, личните ви данни може да са в опасност