Когато ChatGPT започна да набира популярност, се появиха коментари, че Google вижда продукта като голяма заплаха за своя бизнес. В отговор на това изглежда, че Google смята да засили своето присъствие в областта на AI и тази година да го докаже, представяйки над 20 проекта.

Според доклад на The New York Times Лари Пейдж и Сергей Брин – основателите на Google – са провели няколко срещи с ръководители от компанията относно ChatGPT и опасността, която представлява за нейния бизнес. Това е забележително развитие, като се има предвид, че двамата са възприели почти безпристрастен подход към компанията от 2019 г., позволявайки на главния изпълнителен директор Сундар Пичай да поеме юздите.

Загрижеността, която ръководителите на Google изпитват в момента, доведе до обявяването от Пинчай на „червен код“, който изтегли екипи от съществуващи проекти и вместо това ги накара да работят върху изграждането на AI продукти.

„Това е момент на значителна уязвимост за Google“, каза бившият изследователски директор на Google Д. Сивакумар. ChatGPT постави ясно определен залог, като каза: „Ето как може да изглежда едно завладяващо ново изживяване при търсене.“

Според доклада на The New York Times изглежда, че още тази година Google възнамерява да представи над 20 нови продукта с изкуствен интелект, както и да покаже версия на своята търсачка с функции за чатбот. Съобщава се също, че компанията планира да разкрие някои от тях на своето събитие I/O през май 2023 г.

Твърди се, че продуктите, върху които Google работи в момента, са за разработчици и потребители. Един от тези продукти е инструмент за улесняване на създаването на приложения за телефони с Android, наречен Colab Plus Android Studio. Твърди се, че друг продукт е генератор за фонове за телефони Pixel. The New York Times също споменава инструмент, който обобщава видеоклипове чрез генериране на нови такива.

Въз основа на доклада Пичай дори се опитва да ускори процеса за одобрение на продукти, като намери начин да позволи на екипите да извършват свои собствени вътрешни оценки. За тази цел компанията създаде така наречената инициатива Green Lane, за да накара служителите, които „се опитват да гарантират, че технологията е справедлива и етична“, да одобряват по-бързо AI проекти.

Както се казва, отчаяните времена изискват отчаяни мерки и точно сега Google звучи като компания, достигнала до това състояние.

Снимка: Unsplash

Виж още: DeepMind е отговорът на Google срещу популярността на ChatGPT