Apple стартира кампания за значителни отстъпки с предложения за намаления до 2300 юана (318 долара) за избрани модели iPhone. Това агресивно намаление на цените има за цел да защити позициите си на пазара на смартфони от висок клас, където е изправена пред нарастваща конкуренция от страна на местни съперници.
"Местни съперници" означава... Huawei.
Кампанията за отстъпки, която продължава от 20 до 28 май, е по-значителна от тази, която Apple предложи през февруари и при която максималната отстъпка беше 1150 юана. Този път най-високата отстъпка от 2300 (318) юана се отнася за модела iPhone 15 Pro Max с капацитет 1 TB. При други модели също се наблюдава значително намаление на цените, като например при 128 GB версия на базовия модел iPhone 15, при който отстъпката е 1400 юана (194 долара).
Засиленият конкурентен натиск от страна на Apple идва, след като Huawei представи новата си серия смартфони от висок клас - Pura 70, след пускането на Mate 60 през август миналата година. Февруарската отстъпка помогна на Apple да смекчи забавянето на продажбите в Китай, като доставките се увеличиха с 12% през март според изчисленията на Ройтерс, базирани на данни от Китайската академия за информационни и комуникационни технологии (CAICT). Това е забележително възстановяване спрямо първите два месеца на 2024 г., когато компанията отбеляза 37% спад в продажбите.
През есента на 2023 г. китайските търговци на дребно започват да предлагат iPhone-и с големи отстъпки, което показва, че пазарът е предизвикателство за Apple. Един от продавачите продава iPhone 15 (512 GB) за 7498 юана, което е с 1501 юана по-малко от официалната цена на Apple от 8999 юана - отстъпка от около 205 долара, или почти 17%.
По същия начин iPhone 14 Pro и 14 Pro Max бяха намалени със 700 - 800 юана, приблизително 100 долара, или 7 - 9% от първоначалната цена. iPhone 15 Pro Max (512 GB) получи 11% отстъпка, като от 11 999 юана стана 10 698 юана в платформата Taobao на Alibaba.
Въпреки тези отстъпки продажбите на iPhone в Китай са спаднали с 30% през първата седмица на 2024 г. според по-ранни доклади. Този спад подчертава засилващия се конкурентен натиск от страна на местните съперници, особено на все още санкционираната, но възраждаща се Huawei. Спадът на продажбите се случи въпреки значителните намаления на цените на множество модели iPhone на основните китайски пазари.
Снимка: Unsplash
Виж още: AI може да превърне в реалност 4-дневната работна седмица