Има множество фактори, които определят колко години от живота си ще отделим за учението си – характер, финанси, житейски обстоятелства, страната, в която живеем и социалните норми там. Но има един фактор, който е по-малко очевиден и той е генетиката. Около 40% от различията в получаването на образование от различните хора може да се обясни с тяхното ДНК. Ново изследване откри специфичните гени, които влияят на постиженията ни в учението.

Това изследване пада в категорията на социално-научна генетика, нещо което включва всичко от гените за политическите убеждения до гени, подтикващи към престъпност. В него са влезли 125 000 души от САЩ, Австралия и 13 европейски страни. Учените са взели кръвни проби от всички тях и са ги попитали по колко години учене им се събират в живота им и дали имат висше образование. След това отговорите са съпоставени, като са се взимали предвид и междукултурните различия.

Задълбавайки в ДНК-то на изследваните хора, учените са открили три мутации (на име SNP), които са на специфични позиции в генома на хората и са силно обвързани с начина, по който протича учението ни и какво образование се стремим да получим. Мутациите са открити в гени, свързани със умението за запаметяване и придобиване на нови умения. Всяка мутация обаче допринася по малко за резултата при отделния човек и всеки трябва да има поне по 2 индивидуални мутации на SNP (една от майката, една от бащата), за да имат по-отчетливо влияние. Откритието подкрепя теорията, че нашите индивидуални поведенчески черти са повлияни най-вече от гените, които носим.