Преди около три години фермер прави впечатляващо откритие в Чубут, Аржентина. Докато работи на нивата си, той се натъква на фосили на динозаври. Палеонтолози от близкия Палеонтологически музей Egidio Feruglio извършили разкопки, от които извадили около 150 невероятно запазени кости на няколко представителя на род, който най-вероятно е бил най-големият, бродил по Земята.

Останките са на нов вид динозавър от семейството на титанозаврите (тревоядни, клас: тазобедрени гущери). Той е живя в късната мезозойска ера – преди около 95 млн. години. Този огромен бегемот няма да получи име, докато откритията не бъдат публикувани в научен журнал. Учените обещават, че ще го нарекат по начин, който ще отбележи мястото, фермера и впечатляващите размери на животното. А те са наистина впечатляващи! Изчеслено е, че динозавърът е бил с дължина от 40 метра (от главата до опашката) и 20 метра висок. Това означава, че теглото му е било около 77 тона... 11 пъти повече от теглото на Тиранозавър рекс.

Учените провеждат сравнения между новия вид и Аржентинозаврите, които към този момент са първенци по големина. Това може би съвсем скоро ще се промени, тъй като се предполага, че тяхното тегло е с около 7 тона по-малко, отколкото на новия претендент. Точното пресмятане на теглото на динозавър е трудно и често се подлага на съмнение, ако не е наличен пълния скелет на животното. Трябва да се направят предположение за размера и формата на липсващите кости, базирайки се върху представители от близък род. Не трябва да забравяме, че на мястото на разкопките може би се крият още улики, които все още не са окткрити. Jose Luis Carballido, ръководител на проучването, коментира, че екипът „все още работи на това невероятно място. Смятаме, че към този момент сме приключи с около 20% от разкопките – имаме още много работа и ни очакват още много открития.“

Учените са открили и над 60 зъба, принадлежащи на хищници, които най-вероятно са се хранили с мъртвите гиганти. Според Carballido угощението е идвало на определена цена, тъй като огромните динозаври най-вероятно са разполагали с много дебела кожа, която е чупила зъбите на хищниците. Останалите фосили от разкопките свидетелстват, че по времето на впечатляващите тревопасни теренът е бил богат на растения и дървета. Възможно е огромните животни да са се събрали до източник на вода, но да не са успели да се измъкнат от калта.

Птица от ада: новооткритият динозавър Anzu wyliei