Разделението на мазнините на добри и лоши съществува отдавна, но механизмът на осъществяване на разделението и преобразуването им от една в друга досега бе тайна. В търсене на отговор на този въпрос учените откриха един вид „деактиватор“ на лошите мазнини в клетките на опитна мишка. Възможно е това откритие по-нататък да позволи да отслабваме и да поддържаме тялото си красиво без тежки диети или други подобни дейности.

Натрупването на белите мастни клетки е в резултат на неизразходвана енергия, което може да се забележи при всички, които прекаляват с яденето или водят уседнал начин на живот, във вид на целулит или натрупвания в различни части на тялото. При наличието на критична ситуация с недостиг на храна тези клетки бавно започват да се изразходват и помагат на организма, но в обикновения живот водят най-често до затлъстяване.

От своя страна, кафявите мастни клетки, които се водят за полезни, също изгарят, осигурявайки топлина на тялото, като поддържат температурата на ниво 36 градуса, като логично те се изразходват много по-бързо. Целият смисъл на изследването се заключава във въпроса – как да накараме организма да потребява повече от белите мастни клетки. В търсенето на механизъм на въздействие учените са се натъкнали на протеина Gq, към който кафявите мастни клетки се прикрепят точно преди да бъдат изразходвани. Повишената активност на този белтък намалява количеството на кафявите мастни клетки, а блокирането му води до повишена активност на клетките.

В момента учените търсят средство за блокиране и отблокиране на белтъка при необходимост. Това е дълъг и труден процес, свързан с разнообразни изследвания, но положителният резултат ще доведе до наистина интересни възможности, свързани с лесното и бързо отслабване и поддържане на добрата форма за дълъг период от време.