Може и да не сте го забелязали, но е така. Всички официални рекламни снимки и материали, свързани с iPad и iPhone, имат нещо общо помежду си. Това е часовникът, който винаги показва 9 часа и 41 минути сутринта. Ако посетите страницата на производителя, ще видите, че дори на скрийшотите от най-новата версия на OS X Mavericks се мъдрят именно същите цифри. Каква е причината за това? Както можете и да предположите, това не е случайно. Всъщност обяснението е много интересно. През 2010 г. разработчикът Джон Манинг се намира в магазина на Apple в Пало Алто. Предстояло пускането на първия iPad, а Манинг се оказал в компанията на бившия шеф на iOS подразделението Скот Форстал. Манинг също имал интерес към причината, стояща зад фиксирания час, изписан на дисплеите на устройствата. Форстал отговорил:

 

 

„Замисляме конференциите си така, че представянето на очаквания продукт да стане около 40 минути след старта на събитието. Когато голямата снимка се появи на екрана, искаме изписаното върху нея време да се доближава максимално до това, което показват часовниците на публиката. Знаем, че няма как да уцелим точно 40 минути“.

 

Поради тази причина, обяснил Форстал, решили да добавят още 1 минута, за да бъдат сигурни. Тези думи се потвърждават от факта, че през 2007 Стив Джобс представя iPhone именно в 9 часа и 41 минути. Не сме сигурни, че други събития успяват да се синхронизират толкава точно, но сме склонни да вярваме, че това е бил може би единственият случай. Стив Джобс представя iPad само 10 минути, след като е излязъл на сцената, а iPhone 5 и 5s – 13 и 34 минути след началото на събитието. Трябва да отбележим, че някои по-ранни снимки на първия iPhone показват 9:42, но това бързо е заменено.

 

 

Интересно е, че Apple спазва правилото за 40 минути дори преди появата на мобилните си телефони. На следващия скрийншот от OS X Tiger, направен през декември 2006 г., можете да видите, че часът е 10:40.



Знаете ли, че Apple и Google са искали да купят Square


Тагове: