С нарастващите разходи за гориво и недостига му в Куба островната държава масово се обърна към електрически мотоциклети. Никъде това не е по-очевидно, отколкото по улиците на Хавана.

Увеличаването на използването на електрически мотоциклети до голяма степен се дължи на правителствената политика, която регулира цените на електрическите мотоциклети, като същевременно налага ограничения върху вноса на бензиновите им еквиваленти.

Поради ценовата политика електрическите мотоциклети бяха по-евтини от бензиновите в продължение на години. В крайна сметка правителството забрани вноса на всички бензинови мотоциклети, оставяйки електрическите като единствената възможност за нови покупки.

Регулирането на цените ги запази достъпни за гражданите и помогна на електрическите превозни средства да станат доминираща форма на транспорт в страната.

Оценките сочат, че общият брой електрически мотоциклети, наричани локално motorinas, е около 300 000. За сравнение според ABC News в Куба има регистрирани около 500 000 коли.

Най-популярният формат за електрически мотоциклети в Куба е електрически скутер. Тези типове мотоциклети имат допълнителни опции за превоз на допълнителни неща, особено товари със странна форма.

Почти всички електрически модели идват от Китай и се внасят през Панама. Но местно произведен модел, известен като Minerva, се разработва в стара фабрика за велосипеди.

Докато електрическите мотоциклети вече набираха популярност в Куба, местният недостиг на гориво продължава да тласка все повече граждани към електрически мотоциклети вместо автомобили, задвижвани с бензин.

Това не е първият път, когато кубинците се обръщат към електрически мотоциклети по време на недостиг на гориво. Още през 2019 г. недостигът и рязкото покачване на цените на бензина накараха водачите да се ориентират към електрически мотоциклети. Но по това време до голяма степен обикновените граждани се възползваха от безплатните таксита с електрически мотоциклет.

Кубинското правителство призова собствениците на частни електрически мотоциклети да помогнат и водачите отговориха на призива, като доброволно превозваха хора из градовете в неофициална услуга за таксита за електрически мотоциклети. След като се появи сегашният недостиг на гориво и кубинското правителство видя въздействието на електрическите мотоциклети върху своите граждани, бяха определени тавани на цените на електрическите мотоциклети. Това им позволи да бъдат закупени за максимум 1700 долара по това време и популярността им скочи до небесата в островната държава.

Сега те се превръщат в доминираща форма на транспорт, съперничеща по броя на колите по улиците в много райони на Хавана.

Снимка: Unsplash

Виж още: Този хибриден самолетен дизайн може да направи полетите по-евтини от билетче в трамвая