Гейм гигантът Activision Blizzard плаща на служителите си по 1 долар на ден в подаръчни ваучери, за да проследяват репродуктивното си здраве чрез приложение, наречено Ovia - и издателят може да види някои от данните на служителките си в анонимна статистическа форма.
"Работодателите, които плащат за разработчиците на приложението Ovia, могат да предложат на своите работници специална версия на приложенията, която предава здравните им данни в обобщена форма на вътрешен уебсайт, достъпен от персонала по човешките ресурси", се казва в доклада на Washington Post за скандалната практика. Материалът подчертава ролята на Activision Blizzard като поддръжник на проследяването на здравето на служителите.
Activision Blizzard също стимулира ползването на джаджи на Fitbit и друго проследяване сред служителите, включително "психично здраве, сън, диета, аутизъм и ракови рискове", се казва в статията. Вицепрезидент на Activision Blizzard Милт Езард казва пред ежедневника, че програмите са популярни.
Първоначалната реакция беше: "Хей, Activision Blizzard е като Големия брат", казва Езард, но сега е повече: "Хей, Activision Blizzard наистина ми дава инструменти, които могат да ми помогнат".
Той също така подчертава, че програмите са доброволни.
А каква е причината, поради която Activision Blizzard иска служителите да използват приложението Ovia?
"Искаме те да имат здраво бебе, защото е чудесно за нашия бизнес опит", казва Езард. "Вместо да има бебе, което е в интензивното отделение и да не може да се съсредоточи много върху работата. Това е и намаляване на медицинските разходи на компанията."
Загрижеността на Едзард, че детските болести ще разсеят новите майки от работа (където те естествено ще бъдат, докато детето им е в интензивно отделение), не е необичайно за корпоративен служител.
Трудно е обаче да повярваме, че най-добрият начин да се предотвратят преждевременните раждания и детските болести е приложение, което споделя статистиката с Activision Blizzard, а не достъп до отлични частни медицински грижи и среда с ниско напрежение.