По време на изложението Gamescom 2023 заедно с представянето на RX 7800 XT и 7700 XT, които вероятно ще унищожат 8GB и 16GB карти RTX 4060 Ti на Nvidia, AMD най-накрая предложи актуализация на дългоочакваната графична технология от трето поколение FidelityFX Super Resolution (FSR) за игри. Тя е базирана на новата технология на AMD Fluid Motions Frame (FMF). FSR 3 ще бъде добавена към поне две компютърни игри в началото на септември, но компанията твърди, че само след няколко месеца хиляди игри ще поддържат технологията.
По време на живото предаване на Gamescom ръководителят на маркетинга на AMD за игри Франк Азор заяви, че играта Forspoken на Square Enix и току-що пуснатият шутър от първо лице Immortals of Aveum на EA, посветен на магията, ще получат пачове до няколко седмици, които ще позволят поддръжка на FSR 3.
Това означава, че тези игри трябва да получат огромно увеличение на честотата на кадрите благодарение на използването на технологията за генериране на кадри на AMD, която тя нарича Fluid Motion Frames. Всъщност компанията твърди, че при използването на FSR 3 във Forspoken честотата на кадрите в 4K се е повишила от 36 fps до 122 fps.
Поддръжката на FSR 3 ще бъде добавена в редица други игри в близко бъдеще. Сред тях е и предстоящият разширителен пакет Cyberpunk 2077 на CD Projekt Red: Phantom Liberty. Освен това Unreal Engine на Epic Games ще добави плъгин за FSR 3, което означава, че тонове разработчици на игри, които използват този енджин, ще могат да поддържат тази технология.
FSR 3 би трябвало да работи добре на графичните карти Radeon RX 6000 и 7000 на AMD, а дори и на някои по-стари карти (посочва се поддръжка на серията RX 5000 и може би дори на RX 400/500). AMD твърди, че ще работи и с конзолите Xbox на Microsoft, които използват персонализирани графични процесори AMD Radeon. PlayStation 5 на Sony обаче не беше споменат.
Въпреки това AMD имаше малка изненада. Тя обяви, че екипът на FSR 3 работи по начин, който да позволи на технологията да работи с всяка игра с DirectX 11 или 12, което на теория означава, че хиляди заглавия скоро ще могат да получат голямо увеличение на честотата на кадрите. Тази актуализация ще бъде направена през първото тримесечие на 2024 г.
Компанията е и официалният графичен и централен процесор за дългоочакваната игра Starfield на Bethesda Softworks. Макар че не коментира конкретни стойности на кадрите за тази игра, компанията заяви, че тя ще върви много гладко на хардуера на AMD.
Снимка: Unsplash
Виж още: God of War Ragnarok ще получи дългоочаквания си експанжън едва догодина