Добри новини за хората, които искат Nintendo Switch 2 да има нови игри, които ще можете да играете на него сравнително скоро след пристигането на конзолата. 8% от разработчиците, анкетирани в рамките на проучването на GDC за състоянието на игралната индустрия през 2024 г., заявиха, че в момента работят по игри, предназначени за конзолата.

След като следващата система на Nintendo вероятно ще се появи в някакъв момент в недалечното бъдеще, тъй като миналата година се оказа, че "е била показана на няколко разработчици в една стая на Gamescom или не", в момента тече подготовка, за да ви накара да искате да си я купите по причини, различни от портове на съществуващи заглавия. Освен това има голям интерес към създаването на игри за нея от страна на тези, които все още не са го направили.

Както е посочено в резултатите от проучването, 8% от над 3000 разработчици, които са отговорили на него, са заявили, че в момента разработват проект, насочен към "наследника на Nintendo Switch" - краткото работно заглавие, с което конзолата е наречена, докато Nintendo не реши да ни каже как всъщност се нарича. Това са около 240 души, които не се притесняват да разкрият, че се занимават с това.

В същото време 32% от анкетираните разработчици са посочили Switch 2 като платформата, която ги интересува най-много като разработчици в момента, което означава, че тя изостава само от PS5 (41%) и PC (62%) в тази категория. PC е също така платформата, за която в момента правят игри най-много разработчици - 66%, а PS5 и Xbox Series X/S се нареждат зад нея съответно с 35% и 34%.

Една трета от разработчиците (35%) разкриват, че са били засегнати по някакъв начин от съкращения през последните дванадесет месеца, а 22% от тези, които се занимават с осигуряване на качеството, са били съкратени. Изненадващо, хората от сферата на бизнеса и финансите, участвали в проучването, съобщават за най-малък брой съкращения в техния сектор.

В същото време 56% от разработчиците разкриха, че са загрижени до известна степен за това, че през следващата година на работното им място може да се стигне до някакви съкращения. Повечето разработчици посочват "корекция на курса след пандемията, окрупняването на студиата и икономическа несигурност" като причините, поради които смятат, че в момента се извършват повече съкращения от обикновено.

Не е изненадващо, че това доведе до повече изказвания, че подкрепят синдикатите и/или се противопоставят на големите придобивания, на които станахме свидетели през последните няколко години, като първото важи особено за по-младите разработчици.

Сред издателите и студиата, които под някаква форма извършиха съкращения в края на миналата година, бяха Embracer Group, Team17 и Activision Blizzard.

Снимка: Unsplash

Виж още: Мобилните игри изкарват повече от РС и конзолните, взети заедно