Да, новината вече не е новина. Слуховете настрана – че ще има нов Dragon Age беше ясно на всички. Особено в светлината на тийзър – планкетите, който се доставяха с някой копия на експанжъна за оригиналната игра Awakening и повече от прозрачно загатваха за продължение.

Първоначалната ми реакция на анонса естествено беше екзалтирана – не крия, че Dragon Age за кратко време успя да се превърне в едно от любимите ми игрални заглавия за всички времена. После обаче се зачетох по внимателно в изнесените малко, но съществени детайли за Dragon Age II.

Очевидно ни очаква една мааалко по-различна от оригинала игра. Колко по-различна ще попиташ? Ами явно Fable/Mass Effect по различна! Старата Baldur’s Gate формула е оставена на заден план. Класическата party based RPG трактовка – захвърлена. Хардкор елемента... не знам за него, но в светлината на фактите по-логично би било да допусна, че и той е излетял през прозореца.

BioWare за пореден път доказват, че освен компания, която прави велики игри, са и комерсиално гейм студио. С други думи – освен да задоволят капризите на разни вечно недоволни геймъри и геймърчета хората искат и да печелят.

Взимайки под внимание факта, че все пак солидна част от аудиторията им е конзолно ориентирана, шифта в геймплейната концепция някак си е логичен и оправдан...от маркетингова гледна точка.
Солидните опции за модификация на главния герой в историята и възможността всеки да създаде персонаж по свой образ и подобие в Dragon Age II ще бъде заменен от Mass Effect подход в който единствения истински избор, който ще ни се предложи ще е между женски или мъжки пол за Хоук – новият протагонист в историята. Оцелял от последния Blight, човечеца ще се въздига към власт и величие – мдам Fable-like концепция.
Всичко това идва в комплект и с все още доста мъгляви обещания за редизайн на бойната система, която лично мен си ме задоволяваше напълно, но знам също така, че беше обект на сериозни критики от страна на много други играчи – най-вече от конзолния фронт. Не че съзирам нещо нелогично в това де – механиката на party based ролевите игри трудно се комбинира с ограниченият контрол, който може да осигури един геймпад – поначало този род концепция е мислена за РС.

Ако обобщим известното до момента няма как да не си направим няколко извода. По всичко личи, че BioWare ще се опитат да комбинират две успешни и доказали се формули – на “Баснята” на Питър Молиньо / Lionhead от една страна и на Mass Effect от друга. За мен това е hardly good news тъй като си харесвах Dragon Age такъв какъвто е и честно казано въобще не ми трябваше някой да човърка една игра, която очевадно работи (за тройно платинено заглавие говорим все пак) т.е. да се напъва да поправя нещо което изобщо не е счупено.
Уви законите на пазара диктуват друго и то звучи така: „Да угодим на конзол плейърите понеже те основно ни хранят. Сори РС геймъри, но големите мангизи не са от вас...”.

Това разбира се е тъжно за всички (в това число съм и аз), които очакваха тази серия да се развие в посоката в която така добре пое поначало, а именно обратно към корените на жанра – далеч от примитивната “шутър с минорни РПГ елементи” формула на последния Mass Effect и повече по-посока на класика като Baldur’s Gate.
Оттук нататък аз разбира се ще следя с интерес проекта – все още е рано за окончателни изводи и не изключвам възможността BioWare в крайна сметка да ме изненадат приятно (макар, че след вече чутото съм доста скептично настроен по този въпрос). Тепърва предстоят както огромен ексклузивен материал за проекта на GameInformer (след който ще станат ясни повече и по-детайлни неща за концепцията на играта), а също така и серия анонси, първият от които вече е насрочен за 17 август, когато ще видим първия тийзър трейлър за Dragon Age II.

За това както гласи онази култова реклама на Heineken: “Now we wait…”

Тагове: