През декември гейм индустрията завършва още една рекордна година, събирайки приходи от близо 180.3 милиарда долара. Това е увеличение с 1.4 процента на годишна база, а главната причина за това е продължаващата коронавирус пандемия, която носи нуждата от изолация и повече развлечения у дома.
С това прогнозите на анализаторите, че 2021 г. няма да бъде толкова успешна като миналата, не се сбъднаха. Маркетинговата компания Newzoo очакваше спад с 1.1 процента до 175.8 милиарда долара приходи. Вместо това обаче както РС геймингът, така и конзолният и мобилният пазар се представили по-добре от очакваното, генерирайки около 1 милиард долара над прогнозата.
Растеж има и в бизнеса с облачен гейминг, където скокът в приходите е два пъти повече от миналата година. Newzoo прогнозира дори още по-голямо нарастване на този пазар през следващите три години.
„Започнахме тази година с мисълта, че отлагането на ААА игри и продължаващият недостиг на компоненти няма да позволят да се повтори успехът от миналата година. Точно обратното, гейм индустрията вече не е бизнес, който зависи само от големи хитове и от празничния сезон, не само новите игри и хардуер, но и новото допълнително съдържание вдига продажбите“, коментират анализаторите.
Снимка: Pikrepo
Виж още: Nintendo DS е конзолата, която геймърите най-много искат да видят в модерен вариант