GTA VI е играта, с която по един или друг начин трябва да се справят повечето представители на гейм индустрията, независимо дали са разработчици, журналисти или тръпнещи в очакване фенове. Нейният безпрецедентен (но заслужен, като се има предвид, че GTA 5 е втората най-продавана игра за всички времена) имидж означава, че разработчиците и издателите от всякакъв мащаб правят всичко възможно, за да се разминат с датата на нейното пускане, която обаче вече е променяна два пъти, нарушавайки много планове и заплашвайки самото съществуване на някои компании.
Това, което не очаквахме да обсъждаме, е играта на Rockstar да се трансформира в съвсем нов жанр - MMORPG. И все пак, това е, което трябва да направим след изявлението на един ветеран в индустрията. В своето ново интервю за състоянието на MMORPG сред западните разработчици, Рич Фогел, чиято кариера включва заглавия като Ultima Online, Star Wars Galaxies, Star Wars: The Old Republic, Doom (2016), New World, Halo Infinite и Gotham Knights, разкри, че е чул, че много от планираните функции на GTA 6, ако бъдат потвърдени, ще я поставят на път към превръщането ѝ в MMORPG.
Ето какво споделя той:
"Да, вярвам, че голяма аудитория очаква появата на подходящата MMORPG игра. Помислете за милионите играчи, които са играли и продължават да играят WOW, SWTOR, ESO, UO, EverQuest, Fallout 76 и др„ Проблемът е, че в момента никой издател не е склонен да инвестира пари и да поеме риска. Инстинктът ми подсказва, че следващата голяма MMORPG игра вероятно ще дойде от Азия и/или Европа. Ако това, което съм чувал за функциите и геймплея на GTA 6, е вярно, тя би могла да се превърне в MMORPG, тъй като много от планираните ѝ функции се срещат обикновено в MMORPG игрите".
Разбира се, необходими са няколко разяснения.
Първо, той очевидно говори за онлайн режима. Макар Rockstar да не е споделил никакви конкретни подробности за играта, освен за обстановката и самоличността на главните герои, може да се предположи, че ще има традиционна, базирана на историята кампания за един играч и отделен онлайн режим, точно като в GTA VI.
Второ, Фогел не крие факта, че всъщност не е работил по следващата игра Grand Theft Auto, така че това е информация от втора ръка и трябва да се третира като слух. Възможно ли е това да бъде еволюция на режима GTA Online в GTA VI?
Бихме казали, че да. GTA 5 вече направи голяма крачка към един постоянен онлайн свят в сравнение с по-ограничения мултиплейър на GTA 4, базиран на сесии, и успехът ѝ беше толкова голям, че засенчи всичко останало в студиото, премахвайки нуждата от DLC-та за кампанията като The Lost and Damned и The Ballad of Gay Tony за GTA VI, като вместо това нови сюжетни нишки бяха интегрирани директно в GTA Online.
Освен това, голям намек, че това наистина може да е посоката, която Rockstar е поела, е придобиването от студиото Cfx.re, създател на FiveM, през август 2023 г. FiveM е модификация на базовия мултиплейър на GTA VI, създадена от общността, която въведе функции, подобни на MMORPG, като специални сървъри, много по-голям брой играчи на сесия и възможност за ролева игра в конкретна роля, като парамедик, полицай и много други професии. FiveM стана толкова популярен, че в един момент надмина броя на едновременните играчи в обичайния мултиплейър на GTA VI Online през Steam. Той също така допринесе значително за това GTA 5 да се превърне в категория с постоянно висока популярност на стрийминг платформи като Twitch.
Така или иначе, може да мине доста време от следващата година, преди Rockstar Games да сподели официални подробности, затова на този етап всички тези спекулаци са само опит за прогнози.
Снимка: Pexels
Виж още: Oppo Find X9 Ultra обещава да донесе най-впечатляващата камера с увеличение, невиждано при смартфон