
В началото на 2025 г. се появиха множество спекулации за признаци, че дългото дълго чакане за Half-Life 3 може би скоро ще приключи. Сега данните, съдържащи се в някои нови актуализации на играта на Valve, сочат, че проектът, известен в кода на енджина на Valve като HLX - и широко приеман за Half-Life 3, - може би достига до финалните етапи на разработката.
В нов видеоклип дългогодишният наблюдател на Valve Тайлър Маквикър се спира подробно на множество нови променливи и редове код, открити след часове, прекарани в проучване на данните от последното обновление на Dota 2 (първото обновление за тази игра от средата на декември). Стриговете предполагат вълна от задкулисни промени в Source енджина, свързани с „оптимизация и изпипване“, които „се случват в края на производствения цикъл на играта“, казва McVicker. „Стига се до момент, в който се усеща, че Valve е близо до приключване на производството на HLX.“
Тези промени включват набор от нов код във файл, наречен AI_baseNPC.fgd, който не се използва активно от Dota 2 и включва много косвени препратки към Half-Life (например „машини“, „извънземна кръв“). Конкретният код в последната актуализация е свързан с това, че позволява на енджина да мащабира нивото на симулацията на ИИ на NPC в зависимост от разстоянието до играча - усъвършенстване, за което Маквикър казва, че е „категорично оптимизационна работа“ и очевиден знак, че „Valve е достигнала фазата на оптимизация“ на HLX.
Маквикър също така отбелязва актуализацията на Deadlock от 25 февруари, която включва нова променлива с подсказващо име hlx_fsr3_min_reactiveness. Това се приема като очевиден знак, че задвижваната от изкуствен интелект технология FidelityFX Super Resolution upscaling на AMD се използва в текущата разработка на HLX, което би било още един знак, че HLX „закономерно е към края на разработката“, както казва Маквикър. „Не използвате FSR, докато не сте почти готови с играта. Тези системи за постобработка на изкуствен интелект не би трябвало да се използват за разработка.“
Новооткритите актуализации на енджина са особено добър знак за проекта HLX след достоверните съобщения, че играта е преминала във фаза на тестване за вътрешния кръг във Valve в края на 2024 г. Макар че много проекти на Valve са претърпели големи промени след такъв вид тестване, Маквикър казва, че тези нови актуализации на енджина са „наистина потвърждение, че HLX е оцеляла след празничната пауза, не изглежда да преминава през някаква форма на рестартиране и че анонсът изглежда се приближава все повече“.
Макар че Маквикър не навлиза в детайли за всяка една променлива на енджина, за която се намеква в последните актуализации на игрите на Valve, той предоставя обобщен вариант с обосновани предположения за това какво биха могли да означават всички тези променливи за HLX. Това включва признаци за силно развит физичен енджин от Half-Life 2, който привидно може да проследява характеристики на обектите като плаваемост, запалимост, деформация, както и симулация на течности и динамични звукови свойства в зависимост от състоянието на обекта.
Най-интригуващото е, че ентусиастът говори за признаци, че HLX може да включва нова „система за настроение“ на NPC персонажите, която позволява на тези контролирани от ИИ герои да реагират вербално и невербално на това, което виждат, чуват или дори усещат в непосредствена близост. Кодът също така намеква за „динамично регулируеми навигационни мрежи“, които ще позволят на NPC да се ориентират лесно около унищожими опасности в околната среда, както и за система за полуслучайно поставяне на обекти в играта по време на многократни изигравания, подобно на режисьорската система в Left 4 Dead.
Снимка: Unsplash
Виж още: Великата китайска стена е с 300 години по-стара, отколкото си мислехме