Макар че облачната технология става все по-добра с всяка изминала година, ще достигне ли до момента, в който ще замени традиционните игрови конзоли? Шефът на PlayStation под шапката на Sony не смята, че това ще се случи скоро.
В интервю за 30-годишнината на PlayStation, дадено за японското издание Famitsu, Хидеаки Нишино, главен изпълнителен директор на Sony Interactive Entertaniment (SIE) Platform Business Group, беше попитан за няколко неща относно бъдещето на марката. Един от тези въпроси е за следващото поколение PlayStation и как то може да не се основава на хардуер, а на облака. Продължавайки тази мисъл, Нишино беше попитан и дали Sony има планове да продължи да разработва конзола за домашни видеоигри, или смята, че ще има сериозна структурна промяна.
Нишино заявява: „Към днешна дата се играят много игри за PS4, а броят на игрите за PS5 се увеличава бързо. Малко вероятно е това да се промени внезапно утре, така че няма съмнение, че конзолите за домашни видеоигри ще останат в центъра на нашия бизнес за известно време“.
В същия ред на разсъждения Нишино добавя: „Въпреки това наблюдаваме и увеличаване на броя на персоналните компютри и други различни стилове, така че сме в процес на обмисляне как да увеличим броя на потребителите на PlayStation като цяло, включително и тези на PSN. Някои хора може да ме разберат погрешно, когато казвам това, но ако в PS Portal има игри в облака и се пускат игри за PS5, някои хора може да си помислят, че вече сме навлезли в ерата на игрите в облака. Въпреки това все още имате нужда от контролер и екран в ръката си и ние вярваме, че хардуерът все още няма да изчезне“.
Говорейки за следващото поколение на конзолата PlayStation, Нишино беше попитан и за това как жизненият цикъл на геймърския хардуер става все по-дълъг в сравнение с предишните поколения, като PS4 е идеален пример за това. Нишино отбелязва, че макар да вярва, че PS5 ще има дълъг жизнен цикъл, това няма да се отрази на времето на следващото повторение на конзолата, което предполагаме, че ще се нарича PS6.
Нишино казва: „Вярваме, че PS5 ще има дълъг жизнен цикъл, също като PS4. Въпреки това не смятам, че е правилно да отлагаме времето за пускане на следващия продукт, който включва нова технология, заради дългото време, което ще отнеме. Сроковете за пускане на нов хардуер са свързани със сроковете, в които се развива технологията, и сроковете, в които сме в състояние да внедрим тази технология. Затова смятам, че е важно да предлагаме нови продукти, докато хората играят с тези, които се използват в момента, и да разширяваме общия брой на игрите, които предлагаме“.
На въпроса дали това означава, че геймърите ще могат да играят на своите PS5 конзоли, докато използват и нов хардуер, Нишино отговори: „Качеството на хардуера е високо. Ето защо той може да се използва дълго време. Отсега нататък бихме искали да разширим бизнеса си, като съчетаем дълготрайността на продуктите с дълъг живот с новите технологии“.
Снимка: Unsplash
Виж още: Близо 19 000 игри са пуснати в Steam през 2024 г., но колко всъщност си заслужават?