Че Google готвят любопитен конкурент на Netflix, но за видеоигри, всъщност не е новина. Още през 2016 се появиха слухове, че компанията работи по секретен проект на име Project Yeti, чиято крайна цел е създаването на услуга за поточно предаване на игрално съдържание в реално време.

Миналата година Google за пръв път демонстрираха подобна технология на практика, вече официално и под името Project Stream. В рамките на първия публичен тест на услугата ограничен кръг геймъри (само в САЩ, за съжаление) имаха шанса да изпробват популярната Assassin's Creed Odyssey. Играта де факто беше стартирана върху отдалечен сървър, а играчът я управляваше дистанционно, в реално време през Google Chrome.

За средата на март компанията е насрочила пресконференция в рамките на предстоящата Game Developers Conference, на която се очаква да бъде анонсиран (вече официално) стартът на въпросната стрийминг услуга.

Разбира се, тук не става дума за някаква невиждана и нечувана революция. Подобни концепции сме виждали и преди – аналогичен принцип използваше нашумялата през 2010 услуга OnLive, както и все още актуалната PlayStation Now.

Това, с което Google може да изненада конкурентите си, обаче е успоредният анонс на специален хардуер, който да се възползва от тяхната технология за поточно предаване на геймплей в реално време. Става дума за тяхна собствена конзолна система, за която дори се говори, че ще се предлага ексклузивно със специално разработени за нея игрални заглавия.

Подобен ход от страна на Google би бил много интересен в светлината на тиражираните напоследък слухове, че Microsoft също готвят аналогична платформа от следваща генерация, която ще се появи под бранда Xbox успоредно с наследника на все още актуалните Xbox One S и Xbox One X.

Тагове: