AMD FSR 3 дебютира на PC с реализациите в игрите Forspoken на Square Enix и Immortals of Aveum на EA.

Технологията за генериране на кадри предлага голямо увеличение на производителността и в двете игри, надминавайки дори средните FPS на DLSS 3 в директно сравнение, проведено в последната игра, въпреки че е по-склонна към заекване от технологията на NVIDIA, базирана на AI.

От FSR 3 обаче ще се възползват не само персоналните компютри. AMD обяви, че ще поддържа конзоли още по време на Gamescom, но въпросът беше дали ще бъде достатъчно полезна за конзолните игри, че разработчиците наистина да решат да я използват. Виждате ли, самата AMD препоръчва конкретен случай на използване на технологията: честотата на кадрите преди интерполация и след мащабиране трябва да бъде минимум 60 FPS, като AMD FSR 3 ще я повиши до 120FPS.

Както геймърите знаят много добре, някои конзолни игри са ограничени до 30 FPS, въпреки че все повече заглавия позволяват на потребителите да се насочат към по-висока честота на кадрите в т.нар. режими на производителност.

Сега разработчикът на Immortals of Aveum Ascendant Studios официално потвърди, че работи по внедряването на AMD FSR 3 и за конзоли.

В игрите, които вече достигат целта от 60 FPS в режимите си за производителност, FSR 3 може да позволи производителност до 120 FPS, на която всеки може да се наслади, като използва HDMI 2.1 дисплей. От друга страна, тя може да не успее да направи магията си с игри, ограничени до 30 FPS, като Gotham Knights, Redfall и Starfield.

Техническата забележка може да се окаже допълнителна пречка за внедряването на AMD FSR 3 в PlayStation 5. FSR 3 използва заместваща разменна верига, базирана на DX12, която обработва асинхронно работните натоварвания на оптичния поток и генерирането на кадри. Както е обяснено в тази публикация в блога на GPU Open, приставката за Unreal Engine 5 предлага алтернативен вариант за платформи, различни от Windows, но този вариант (RHI backend) не работи асинхронно и следователно ще предложи по-ниска производителност.

Изглежда, че Xbox може да има предимство, когато става въпрос за въвеждането на AMD FSR 3, поне засега. Независимо от това е вълнуващо да видим първото студио, което потвърждава намерението си да внедри технологията в конзолите.

Снимка: Unsplash

Виж още: YouTube иска да помислите, преди да публикувате хаплив или обиден коментар

 

Тагове:
Още от Play