Нов патент на Sony подклажда слуховете за обратната съвместимост на предстоящата PlayStation 5. Озаглавен "Преработка чрез емулация", той е бил регистриран на 2 октомври 2018 г. от Sony Interactive Entertainment America.

Оставяйки настрана техническото описание, патентът се отнася до преработка на текстури на стари игри и замяната им в движение с нови, които са по-добре пригодени за съвременните дисплеи с висока резолюция.

В описанието се споменава още за "прихващане, идентифициране и структуриране" на елементи от кода на играта, които след това се вмъкват в движение.

Новината е интересна и с това, че отваря темата за емулацията на PlayStation 4. Използването на x86 архитектура в тях определено може да подпомогне процеса, тъй като AMD Mantle API позволява на разработчиците да пишат по-лесни кодове за чиповете. Традиционната конзолна PowerPC архитектура е прекалено трудна за емулиране на x86-базирани компютри. Трябва да се построи наистина бърз и ефективен преводен слой от PowerPC чипа към x86 и достъпът до паметта да бъде напълно обърнат. При новите конзоли обаче може да подходи на принципа на създаването на виртуална машина, подобно на програми като VMware, Xen или Hyper-V. Хардуерната виртуализация може да помогне значително, същото се отнася и за продължаващата поддръжка, която Mantle получава от AMD и Nvidia.

Тагове: