VR шлемовете може и да са едни от най-горещите джаджи на годината, но ако активността на потребителите на Steam е някакъв индикатор - а тя определено е, предвид колко популярна е платформата - малцина са онези, които възприемат новата идея.

По данни на традиционното проучване Steam Hardware & Software Survey, броят на геймърите, които ползват HTC Vive, се е увеличил едва с 0.3 процента през юли и изобщо не е отчел повишение през август. По същия начин, собствениците на Oculus Rift са се увеличили само с 0.3 процента през юли и с някакви си 0.1 процента през август.

Така към 31 август 2016 г. само 0.18 процента от потребителите на Steam притежват HTC Vive, докато делът на онези, сдобили се с Oculus Rift е 0.10 процента.

В същото време, юли и август са много важни за VR технологията месеци, тъй като тогава за пръв път производителите на двата шлема нямаха проблем с недостиг на продукти и всеки, пожелал да си купи HTC Vive или Oculus Rift, можеше просто да го направи онлайн или от магазин. Проблемът, обаче, е че никой не го е направил. Една от причините все още е цената на джаджите - Oculus Rift се продава за 600 долара, а HTC Vive струва цели 800 долара.

Виж още: Acer Predator 21 X е първият в света геймърски лаптоп с извит дисплей