Blizzard публикува дългоочаквана актуализация на своите планове за монетизация за Diablo IV. Кратката версия на публикацията в блога е, че Diablo IV ще бъде заглавие на пълна цена с магазин в играта и незадължителни сезонни пакети за ново съдържание. Въпреки това единственият начин да направите героите си по-мощни е, като играете играта. Ето как ще работи монетизацията.
Blizzard планира да структурира финалната част от Diablo IV около сезоните. Играта ще включва до четири сезона годишно, като първият стартира малко след пускането на играта. Всеки нов сезон ще донесе допълнителни функции, промени в баланса и подобрения в качеството на изживяването, както и нови куестове за изпълнение и предмети за събиране. Както в Diablo II и III, ще трябва да създадете нов герой, за да участвате в последния сезон. Въпреки това вашите предишни ще живеят в Eternal Realm на играта, където можете да продължите да играете с тях.
Страничен резултат от този график е, че ще има по-малко сезонни пропуски за закупуване от играчите в Diablo IV, отколкото в Diablo Immortal и Overwatch 2, където нови са налични за закупуване съответно на всеки четири и девет седмици. Всеки сезонен пропуск ще включва безплатни и платени неща. Напредъкът в първите ще ви спечели награди, които улесняват качването на нивата на вашите герои. По-конкретно безплатното ниво ще присъди Season Boosts, което според Blizzard ще ускори напредъка ви за периода на този сезон. Няма да можете да харчите пари за закупуване на допълнителни опции за усилване на героя си или да ги отключвате по-бързо.
За разлика от това платеният пакет награждава козметични артикули и основната валута на играта. Можете да използвате последната, за да купувате козметични артикули през магазина в играта на Diablo IV. „Нищо, което се предлага в магазина, не дава пряко или косвено предимство в играта“, казва Кеган Кларк, продуктов директор на Diablo IV. „Така че, въпреки че много от тях може да изглеждат като мощни части от екипировката ви, те нямат по-добра статистика в играта.“
Освен това Blizzard твърди, че някои от най-добре изглеждащите брони, оръжия и предмети, които можете да използвате, за да промените външния вид на част от екипировка, ще бъдат намерени, като играете играта. „Магазинът предлага по-голямо разнообразие от възможности за избор, а не систематично по-добър избор“, добави Кларк.
Въпреки че може да се спори, че закупуваните козметични предмети противоречат на духа на екшън RPG поредици като Diablo, визуализираната от Blizzard система за Diablo IV поне изглежда много по-добре от нейния аналог Diablo Immortal, тъй като ще ви позволи да смесвате и комбинирате отделни елементи, за да създадете свой собствен комплект. Освен това, след като закупите премиум комплект за конкретен клас, можете да използвате включените елементи за всеки герой от този клас в акаунта си.
Днешната публикация в блога следва седмици на лоши отзиви около агресивната монетизация на Diablo Immortal. В началото на август YouTube потребителят Jtisallbusiness публикува видео, в което се оплаква, че не може да участва в PVP финалния режим на играта, след като е похарчил 100 000 долара, за да увеличи максимално героя си. Осем седмици след пускането на пазара играта надмина 100 милиона долара приходи, което я прави едно от най-бързите мобилни заглавия с такова постижение.
Снимка: Blizzard
Виж още: Qualcomm иска да задмине М2 на Apple със своя чип Nuvia