Маркетинговата компания SuperData обяви месечния си доклад за приходите от конзолни, РС и мобилни игри и големият губещ в него е Fortnite. След кая на силна 2018 г. приходите от мултиплейър сензацията са се сринали с 48 процента през януари.  Спадът идва след пиковия за играта месец декември и се отнася за общите данни от всички платформи. Ако тази тенденция се запази, Fortnite ще има трудна година пред себе си по отношение на това, което вълнува най-много нейните създатели – приходите.

Друга популярна онлайн игра – Counter-Strike: Global Offensive – също има труден период. Дигиталните печалби от нея са паднали значително в сравнение с миналата година и новите потребители очевидно не искат да харчат толкова много в нея.

През януари геймърите са похарчили 8.4 милиарда долара за дигитални игри на всички платформи, което е спад с 6 процента спрямо същия период миналата година. Най-големият спад с 29 процента е при РС игрите, докато при конзолните заглавия приходите са спаднали с 3 процента. Това може да се обясни с по-слабото потребителско желание да се харчат пари в най-комерсиалните конзолни заглавия като Grand Theft Auto, Call of Duty, FIFA и Overwatch.

Накрая ето и най-популярните дигитални игри на РС, конзолния и мобилния пазар през януари 2019 г.:

Тагове: