World of Warcraft вероятно е едно от най-големите и успешни заглавия за компютър, но изглежда, че този успех е трудно да се пренесе на мобилни платформи. Според доклад на Bloomberg, Blizzard и нейният партньор NetEase са прекратили проект за World of Warcraft за мобилни устройства, по който се работи повече от три години поради несъгласия относно финансите.

NetEase е китайският дистрибуторски партньор на Blizzard и има основна задача да продава и разпространява Warcraft заглавия на вътрешния китайски пазар. Партньорството на компанията обаче печели и от опита на NetEase в мобилните игри. NetEase е ко-създател на успешния, но противоречив най-нов мобилен хит на Blizzard, Diablo Immortal, и компаниите са работили заедно по множество проекти.

Bloomberg цитира запознати с въпроса източници, които твърдят, че компаниите не са се съгласили с точните условия на сделката и в крайна сметка са решили да я спрат напълно. Повече от 100 разработчици, работещи по проекта, са освободени и само няколко успяха да намерят други задачи в NetEase. Проектът World of Warcraft се пази в тайна през цялото това време, но се казва, че се развива в познатия MMORPG свят, познат от хитовата компютърна игра от 2004 г., въпреки че ще се развива в друга ера на измисления свят.

Blizzard току-що стартира друг мобилен Warcraft проект през май под името Arclight Rumble. Стратегическата игра имаше неравномерно начало след широко недолюбваните алфа и бета издания. Възможно е спорът около Diablo Immortal и Warcraft Arclight Rumble да е една от причините, поради която разработката на заглавието в света на World of Warcraft беше спряно.

Междувременно, самата Activision Blizzard наскоро беше закупена от Microsoft. Компанията от Редмънд се надява да пробие на мобилния пазар с някои от високобюджетните заглавия на Blizzard, така че това може да не е краят на пътя за подобно на World of Warcraft заглавие за мобилни устройства.

Снимка: Blizzard

Виж още: Без Call оf Duty игра следващата година