С разпространението на коронавирус пандемията все повече гейм разработчици предупреждават играчите да останат у дома по нестандартен начин – със съобщение в самите игри.

Компании като Activision Blizzard, Codemasters и Rebellion си сътрудничат с властите, за да приложат кампанията Stay Home, Save Lives, която правителството във Великобритания стартира. Така играчи на популярни конзолни и мобилни заглавия като Dirt Rally, Sniper Elite 4 и Candy Crush Saga вече виждат призиви за изолация, докато играят.

В случая с Dirt Rally посланието Stay Home, Save Lives е изписано на билбордове около трасетата, по които карате. Играта става безплатна за абонатите на PlayStation Plus от 7 април, така че сега е перфектният момент за разпространение на съобщението. Властите се надяват, че като поставят посланието в игри, то ще достигне и до по-младите, които не гледат сериозно на карантината. 

„Технологията в нашите игри, която ни позволява да ъпдейтваме отдалечено дори такива детайли във виртуалния свят като билбордовете, може да бъде използвана в помощ на комуникацията в борбата с коронавируса“, казва вицепрезидентът на Codemasters Тоби Джоунс.

Виж още: HBO GO ни подканя да си стоим у дома със стотици часове смазващо безплатно съдържание