Скорошно проучване показва, че 74 процента от играещите онлайн игри са станали жертва на някаква форма на тормоз. В това влизат неща като физически заплахи, кибертормоз и други форми на агресивно поведение, които играчите търпят, докато играят. Разбивката по игри показва, че най-много от това страдат играещите на DotA 2.
Проучването е проведено сред онлайн общностите на 15 известни игри в Съединените щати, които са класирани на база на това, колко от техните играчи са изтърпели онлайн тормоз.
На първо място в тази позорна класация е МОВА хитът DotA 2, където 79 процента от играчите имат оплаквания. На второто място стоят цели четири игри – CS:GO, Overwatch, PUBG и League of Legends. Относително най-благоприятна е средата в Minecraft, която е на последното място с 51 процента оплакващи се играчи.
Сред темите, по които играещите имат най-вече проблеми, са раса, религия и сексуална ориентация. Няма разлика дали обидите са в писмен или устен чат – тормозът е еднакъв.
За щастие не всичко е в черни краски. Над 80 процента от играещите мултиплейър игри съобщават за позитивни социални моменти и общувания. Най-много такива приятни изживявания са имали играещите на Мinecraft, World of Warcraft и спортните заглавия, където категорично преобладават положителните емоции.
Виж още: Надвиха микротранзакциите в Wolfenstein: Youngblood само за един ден